Στην Πρέβεζα βρίσκεται το ερευνητικό σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών


Το ερευνητικό σκάφος “Φιλία” του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών βρίσκεται ξανά στην Πρέβεζα, συμμετέχοντας σε πρόγραμμα πόντισης μυδιών στο Ιόνιο Πέλαγος. Το σκάφος, που κατασκευάστηκε το 1986 στον Πειραιά, έχει μήκος 26 μέτρα και είναι σχεδιασμένο για πολλαπλές ερευνητικές αποστολές, με ιδιαίτερη έμφαση στην πειραματική αλιεία. Χάρη στο μικρό του μέγεθος, μπορεί να επιχειρεί τόσο σε ανοιχτές θάλασσες όσο και σε παράκτιες και αβαθείς περιοχές. Από την κατασκευή του, έχει διανύσει χιλιάδες μίλια, εκτελώντας σημαντικές ωκεανογραφικές και αλιευτικές έρευνες στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο. Το 1997 υπέστη εκτεταμένη μετασκευή, αποκτώντας σύγχρονο εξοπλισμό, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας, με έμφαση στη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής και την οικοσυστημική προσέγγιση.
Το ερευνητικό σκάφος “Φιλία” του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών επέστρεψε στην Πρέβεζα, συμμετέχοντας σε ερευνητικό πρόγραμμα πόντισης μυδιών στο Ιόνιο Πέλαγος. Το σκάφος, μήκους 26 μέτρων, κατασκευάστηκε το 1986 στον Πειραιά και αποτελεί ένα από τα πιο ευέλικτα ερευνητικά πλοία της χώρας. Με δυνατότητα επιχειρήσεων τόσο σε ανοιχτές θάλασσες όσο και σε παράκτιες περιοχές, έχει συμβάλει σε πολυάριθμες αλιευτικές και ωκεανογραφικές αποστολές. Από το 1997, μετά από εκτεταμένη ανακατασκευή, διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό, επιτρέποντας την επέκταση των ερευνητικών του δραστηριοτήτων. Η αναβάθμιση του σκάφους κρίθηκε απαραίτητη για την προσαρμογή στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής έρευνας και τη διερεύνηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Το ερευνητικό σκάφος “Φιλία” του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών βρίσκεται ξανά στην Πρέβεζα, συμμετέχοντας σε πρόγραμμα πόντισης μυδιών στο Ιόνιο Πέλαγος. Το σκάφος, που ναυπηγήθηκε το 1986 στον Πειραιά, έχει μήκος 26 μέτρα και είναι σχεδιασμένο για πολλαπλές ερευνητικές αποστολές, με έμφαση στην πειραματική αλιεία. Χάρη στο μικρό του μέγεθος, μπορεί να επιχειρεί τόσο σε ανοιχτές θάλασσες όσο και σε παράκτιες και αβαθείς περιοχές. Από την κατασκευή του, έχει διανύσει χιλιάδες μίλια, εκτελώντας σημαντικές ωκεανογραφικές και αλιευτικές έρευνες στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο. Το 1997 υπέστη εκτεταμένη μετασκευή, αποκτώντας σύγχρονο εξοπλισμό, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας, με έμφαση στη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής και την οικοσυστημική προσέγγιση.