Η στρατιωτική επιχείρηση της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επηρεάσει την εκπαίδευση πάνω από πέντε εκατομμυρίων παιδιών, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα παιδιά, η UNICEF.
Οι 11 μήνες συγκρούσεων επιδείνωσαν τα μεγάλα προβλήματα του τομέα εκπαίδευσης στην Ουκρανία που είχε προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊου, σύμφωνα με την UNICEF, και η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για τα παιδιά στην ανατολική Ουκρανία, όπου ο πόλεμος μαίνεται επί οκτώ χρόνια.
Οι εχθροπραξίες σε κατοικημένες περιοχές έχουν σήμερα ως αποτέλεσμα να έχουν καταστραφεί ή να έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις που στεγάζουν σχολεία ή άλλες εκπαιδευτικές δομές.
Ταυτόχρονα, πολλοί γονείς διστάζουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Ενώ πάνω από 1,9 εκατομμύριο παιδιά έχουν πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση και 1,3 εκατομμύριο παιδιά είναι εγγεγραμμένα σε ένα συνδυασμό δια ζώσης και διαδικτυακής εκπαίδευσης, οι πρόσφατες επιθέσεις στις ενεργειακές δομές της Ουκρανίας έχουν προκαλέσει εκτεταμένα μπλακάουτ, γεγονός που σημαίνει ότι ακόμη και η πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση συνιστά πρόκληση.
“Εκατομμύρια μαθητές έχουν αναγκαστεί να διδάσκονται από το σπίτι εξαιτίας της απειλής από τους βομβαρδισμούς και τα πυραυλικά πλήγματα και τώρα η ικανότητά τους να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα επηρεάζεται περαιτέρω από τις συχνές διακοπές στην ηλεκτροδότηση και στο ίντερνετ”, λέει η Σόνια Κους, η διευθύντρια του παραρτήματος Ουκρανίας της φιλανθρωπικής οργάνωσης Save the Children.
Σύμφωνα με την οργάνωση, κάθε δεύτερη ημέρα από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους καταστρέφεται ένα σχολείο στην Ουκρανία.
Συνολικά 3.025 εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις (σχολεία, νηπιαγωγεία και πανεπιστήμια) έχουν βομβαρδιστεί από τον περασμένο Φεβρουάριο που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και 406 από αυτά έχουν καταστραφεί ολοσχερώς, σημείωσε η Save the Children said, επικαλούμενη στοιχεία από το ουκρανικό υπουργείο Παιδείας και Επιστημών.
Στο μεταξύ, δύο στα τρία προσφυγόπουλα από την Ουκρανία που ζουν στο εξωτερικό δεν είναι εγγεγραμμένα στο εκπαιδευτικό σύστημα της φιλοξενούσας χώρας, σημειώνει η UNICEF.
“Τα σχολεία και οι δομές προσχολικής εκπαίδευσης παρέχουν μια κρίσιμη αίσθηση συγκρότησης και ασφάλειας στα παιδιά και όταν χάνουν μαθήματα κινδυνεύουν να εμφανίσουν μακροχρόνιες συνέπειες. Δεν υπάρχει κουμπί παύσης. Δεν είναι επιλογή απλώς να αναβάλλεις την εκπαίδευση των παιδιών και να επιστρέψεις σε αυτήν όταν θα έχουν αντιμετωπιστεί άλλες προτεραιότητες χωρίς να διακινδυνεύσεις το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς”, λέει ο Ασχάν Χαν, ο περιφερειακός διευθυντής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας της UNICEF.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, ertnews.gr