Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
ήταν κάποτε, η Ιόνια οδός με χάραξη παραθαλάσσια, που θα έδινε ανάπτυξη σε όλη την παράκτια περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας μέχρι την Ηγουμενίτσα.
Το «κράτος των Ιωαννίνων» αποφάσισε ότι έπρεπε να την περάσει προς την οροσειρά της Πίνδου για να φθάσει ως κάθετος άξονας στα Γιάννινα.
Είναι σήμερα, η Αδριατική οδός όπου συνολικά οκτώ χώρες, εμπλέκονται στο έργο: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία (βλέπε χάρτη 1).
Ο μπλε διάδρομος (blue corridor), είναι ένας κάθετος διευρωπαϊκός οδικός άξονας, που θα ενώνει την βόρεια Ιταλία με την Ελλάδα ως την Καλαμάτα και που θα διατρέχει όλα τα παράλια της Αδριατικής θάλασσας αλλά και του Ιονίου πελάγους.
Του Ιονίου πελάγους?
Όχι φίλοι και φίλες …
Μόνον του νοτίου Ιονίου … διότι … μαντέψτε!
Το λόμπι του «κράτους των Ιωαννίνων» και δια του γνωστού επιτετραμμένου του Ηπειρωτάρχη-Μονάρχη, Αλέκου Καχριμάνη, αποφάσισαν, χάραξαν και προωθούν τον μπλε διάδρομο που θα παρακάμψει την φυσική του διαδρομή Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα και θα περάσει μέσα από τους ορεινούς όγκους Κακαβιά- Καλπάκι ώστε να πέσει μέσα στα «ωραία Γιάννινα». Έτσι παρακάμπτεται για μια ακόμα φορά όλη η βορειοδυτική ακτογραμμή για να εξυπηρετηθεί το «κράτος-δυνάστης της Ηπείρου». Προσέξτε στον χάρτη 2 την μεγάλη παράκαμψη των βορειοδυτικών ακτών (την μόνη «παράκαμψη» στα 1500 χιλιόμετρα του δρόμου) για να εξυπηρετηθούν τα Γιάννενα.
Η χιλιομετρική απόσταση Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα είναι μόλις 20 χιλιόμετρα, όταν η απόσταση Κακαβιά-Ιωάννινα είναι 73 χιλιόμετρα (βλέπε Χάρτη 3).
Επιπλέον, το ανάγλυφο του εδάφους Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα είναι τελείως επίπεδο όταν το Κακαβιά-Γιάννενα είναι ορεινό, δυσπρόσιτο και δύσβατο..
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το Κακαβιά-Γιάννενα χρειάζεται περίπου 500 εκατομμύρια, το Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα δεν θα υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια μαζί με τον ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ.
Σε όλα αυτά συνυπολογίστε και το ότι αυτός ο τετράιχνος δρόμος θα αποτελέσει και το «πρόκριμα», για την πραγματική Ιόνια οδό, μελετώντας, χαράσσοντας και ολοκληρώνοντας το Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα.
Δεν μπορεί φίλες και φίλοι η Ηγουμενίτσα, με το μεγαλύτερο λιμάνι της Δυτικής Μεσογείου, που μετά την είσοδο Γκριμάλντι θα αναπτύξει πολύ και την κρουαζιέρα, να στερείται όλων αυτών των μεγάλων οδικών αρτηριών και να μένει αποκομμένη από έναν τεράστιο αναπτυξιακό μοχλό, για χάρη του «κράτους» δυνάστη της Ηπείρου και του Μονάρχη του, Αλέκου Καχριμάνη.
Πρέπει να σταματήσει εδώ, η φτωχοποίηση της Θεσπρωτίας!
Πρέπει να καταλάβουμε ότι εάν δεν ενταχθεί ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ στον Blue corridor δεν θα υπάρξει περίπτωση να γίνει ΠΟΤΕ!!
Η Εγνατία Α.Ε. δεν φαίνεται να ολοκληρώνει την μελέτη για τον δρόμο Μαυρομάτη-Περιφερειακός Ηγουμενίτσας (παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις) και αν ποτέ την τελειώσει, δεν θα βρίσκουμε χρηματοδότηση. Ενώ ο Μπλε Διάδρομος Αδριατικής-Ιόνιας Οδού έχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), στο πλαίσιο των έργων που θα στηρίξουν την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αγαπητοί Θεσπρωτοί, ο χρόνος κυλά…
Τα έργα γίνονται…
Η ώρα περνά …
Η ευκαιρία μας προσπερνά …
Η ώρα περνά …
…
Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασεν η ώρα.
Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασαν τα χρόνια. …
ΞΥΠΝΕΙΣΤΕ!!!!
Σωτήρης Γιάκης
Χειρουργός Εμφυτευματολόγος
Πολιτευτής Θεσπρωτίας