Σχεδόν τρία χρόνια έχουν περάσει από τη στιγμή που η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε την ευθύνη για τη μελέτη της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε μετά από πάνω από μια δεκαετία κατά την οποία το Υπουργείο Υποδομών διαχειριζόταν το έργο, χωρίς όμως να καταφέρει να ολοκληρώσει τη σχετική μελέτη.
Η Περιφέρεια αποφάσισε να ξεκινήσει από την αρχή, απορρίπτοντας τα στοιχεία που παρέλαβε από το Υπουργείο, και επιλέγοντας μια νέα χάραξη με στόχο τη μείωση του κόστους κατασκευής. Ωστόσο, αυτή η απόφαση συνοδεύτηκε από καθυστερήσεις, καθώς η μελέτη προχωρά σε τμηματική βάση μέσω αναθέσεων σε τεχνικούς συμβούλους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα της παράκαμψης Φιλιππιάδας έως τη γέφυρα Καλογήρου, το οποίο θεωρείται το πιο ώριμο για υλοποίηση. Παρά ταύτα, εξακολουθούν να υπάρχουν ανοικτά ζητήματα, όπως η κατασκευή τεχνικών έργων στην περιοχή.
Στην προσεχή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί μία νέα ανάθεση ύψους 37.200 ευρώ για τη στατική επίλυση των κατασκευών που αφορούν δύο κάτω διαβάσεις και τη γεφύρωση ενός αρδευτικού καναλιού κοντά στον ποταμό Λούρο.
Η πρακτική των διαδοχικών τμηματικών αναθέσεων δημιουργεί ερωτήματα για το κατά πόσο υπάρχει συνολική εποπτεία του έργου. Τα μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής καλούνται να εγκρίνουν μεμονωμένες μελέτες, χωρίς να διαθέτουν πλήρη εικόνα της συνολικής προόδου και των χρονοδιαγραμμάτων.
Παραμένει αδιευκρίνιστο το πότε θα ολοκληρωθεί η μελέτη στο σύνολό της, καθώς και από ποια πηγή θα εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι για την υλοποίηση του έργου.
Η καθυστέρηση στη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, με την τοπική κοινωνία να αναμένει επιτέλους απτά αποτελέσματα.