More
    ΑρχικήΉπειροςΆνοδο εσόδων 16,71% παρουσίασε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας το 2023, το οποίο...

    Άνοδο εσόδων 16,71% παρουσίασε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας το 2023, το οποίο διαχειρίζεται, ο ιταλικός όμιλος Grimaldi

    Δημοσιεύθηκε:

    Άνοδο εσόδων 16,71% παρουσίασε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας το 2023, το οποίο διαχειρίζεται, από πέρυσι, ο ιταλικός όμιλος Grimaldi (είναι κάτοχος του 67%). Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 7.129.956,11 ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 1.021.053,64 ευρώ, ήτοι 16,71% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση που ήταν 6.108.902,47 ευρώ. Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στην άνοδο της επιβατικής κίνησης του κεντρικού λιμένα και των καταφυγίων σκαφών (Σύβοτα, Πλαταριά, Σαγιάδα), που οδήγησε και στην αύξηση των πλοίων για την εξυπηρέτηση τους.

    Επίσης, άνοδο παρουσίασε και η διακίνηση ασυνόδευτων φορτίων, μέσω του λιμένα Ηγουμενίτσας.

    Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 932.172,91 ευρώ, έναντι 1.577.410,18 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ήτοι μείωση κατά 40,90%, οφειλόμενη κυρίως στη διαγραφή παγίων εξαιτίας του επανακαθορισμού της χερσαίας ζώνης αρμοδιότητας της ΟΛΗΓ Α.Ε. μετά την εφαρμογή του Ν.5048/2023 και από το γεγονός ότι, με την επικύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης, η εταιρεία υπόκειται πλέον σε φορολογητέες δραστηριότητες.

    Σχετικά με το έργο «Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας – Γ1 Φάση», ο Οργανισμός αναφέρει ότι είναι υπό εκτέλεση και έχει συνολικό προϋπολογισμό 48,4 εκατ. ευρώ. Χρηματοδοτείται κατά 98,75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (απόφαση της Επιτροπής C(2019) 7064), το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας.

    Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε με ίδια συμμετοχή της ΟΛΗΓ Α.Ε., με ποσό 602.439,20 ευρώ, το οποίο καταβλήθηκε ήδη από την ΟΛΗΓ Α.Ε σε προηγούμενες χρήσεις, όπως αναφέρει το metaforespress.

    Το έργο προβλέπεται να παραχωρηθεί προς χρήση στην εταιρεία εντός του 2024. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, θα ενισχυθεί στον τομέα της ακτοπλοΐας, τόσο επιβατών, όσο και φορτηγών, καθώς στόχος του Ομίλου είναι να αναβαθμίσει τη σημασία του, όχι μόνο στις μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, αλλά των Βαλκανίων.

    Τελευταία νέα

    Κωστας Καλτσης: Κάνουν «γαργάρα» το σκάνδαλο του Καχριμάνη στον Γράμμο!

    Δεν έχει ζητηθεί, ούτε εκδόθηκε άδεια για τη διάνοιξη του δρόμου στον Γράμμο με...

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Από 15 Νοεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024 η δυνατότητα πληρωμής

    Μέχρι αρχές Νοεμβρίου αναμένεται να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)...

    Ο Μόνιμος πονοκέφαλος έχει γίνει η παράνομη θήρα στην Ήπειρο

    Μόνιμη πηγή προβλημάτων για την κυνηγητική οικογένεια έχει γίνει η παράνομη θήρα στην περιοχή...

    Αυξανόμενα τροχαία ατυχήματα στην Ήπειρο: Θλιβερός απολογισμός με 19 νεκρούς, και 114 τραυματίες

    Η φετινή χρονιά έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα στην Ήπειρο,...

    Περισσότερα

    Κωστας Καλτσης: Κάνουν «γαργάρα» το σκάνδαλο του Καχριμάνη στον Γράμμο!

    Δεν έχει ζητηθεί, ούτε εκδόθηκε άδεια για τη διάνοιξη του δρόμου στον Γράμμο με...

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Από 15 Νοεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024 η δυνατότητα πληρωμής

    Μέχρι αρχές Νοεμβρίου αναμένεται να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)...

    Ο Μόνιμος πονοκέφαλος έχει γίνει η παράνομη θήρα στην Ήπειρο

    Μόνιμη πηγή προβλημάτων για την κυνηγητική οικογένεια έχει γίνει η παράνομη θήρα στην περιοχή...
    Μετάβαση στο περιεχόμενο