Η συνεχής μείωση του ένστολου προσωπικού εγείρει ζητήματα στην υποστήριξη του πολιτικού αεροδρομίου όπως τονίζει η εφημερίδα “Συνείδηση”.
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Την ώρα που το αεροδρόμιο του Ακτίου είναι από τα ταχέως αναπτυσσόμενα στη χώρα και αποδεικνύεται «στυλοβάτης» της τουριστικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανία, Λευκάδα, Πρέβεζα κτλ) φαίνεται πως ανακύπτουν ζητήματα με την προβλεπόμενη στελέχωση της στρατιωτικής βάσης, καθώς το πολιτικό και στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά τη σύμβαση με τη Fraport έγιναν «συγκοινωνούντα δοχεία».
Συγκεκριμένα οι πολιτικές πτήσεις υποστηρίζονται ως προς τον έλεγχο της κυκλοφορίας, την πυρασφάλεια, τη συντήρηση και τη φύλαξη των κοινών υποδομών από το στρατιωτικό αεροδρόμιο, βάσει της σύμβασης που έχει υπογραφεί.
Τα πράγματα όμως στη στρατιωτική βάση δεν είναι τόσο θετικά και αν συνεχίσει να μειώνεται το στρατιωτικό προσωπικό θα ανακύψουν σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια, αλλά και στην εξυπηρέτηση των πολιτικών πτήσεων, κάτι που ερμηνεύεται σε πλήγμα στις θέσεις εργασίας και στον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής.
Την ίδια στιγμή το πρόβλημα, αν και έχει αναγνωστεί ακόμη και από επιθεώρηση που έγινε στο αεροδρόμιο από το Αρχηγείο της Αεροπορίας, δεν υπήρξε απολύτως καμία ενέργεια για την επίλυσή του. Το οργανόγραμμα συνεχίζει να εμφανίζει πολλούς ενστόλους ως υπεράριθμους και έτσι κάθε χρόνο όταν ανοίγει το «παράθυρο» των μεταθέσεων το προσωπικό λίγο – λίγο απομειώνεται.
Ο Αντιπρόσωπος της Ένωσης στην ΠΟΜΕΝΣ και Αντιπρόεδρος του Κοινοβουλευτικού Έργου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών, Απόστολος Λεμονιάς, μιλώντας στη «Σ» ανέλυσε το ζήτημα, τις ενέργειες που έχουν γίνει και παρά ταύτα δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτε.
Συγκεκριμένα ο κ. Λεμονιάς τόνισε:
«Έχει αποσταλεί και έγγραφο από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Στρατιωτικών προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προς το Γραφείο του Αρχηγού την Αεροπορίας, προς τους βουλευτές, προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Fraport Greece για το συγκεκριμένο θέμα, συνεχίζεται ωστόσο να υφίσταται το παράδοξο αυτό.
Το στρατιωτικό αεροδρόμιο συνεχίζει να υποστηρίζει τον πολιτικό αερολιμένα του Ακτίου στις πολιτικές πτήσεις και έχει και στην συναρμοδιότητά του και τις υποδομές, ότι αφορά την συντήρηση, την επισκευή και την φύλαξη και παρ’ όλα αυτά παραμένει το ίδιο πρόβλημα.
Συγκεκριμένα, από το 2018 που έχει αλλάξει η οργανωτική δομή της μονάδας και προβλέπονταν μείωση του προσωπικού της τάξεως του 40%. Από τότε μέχρι και σήμερα ενώ δεν εφαρμόζεται η μείωση αυτή, δεν τροποποιείται κιόλας και έτσι φαίνεται το ένστολο προσωπικό της μονάδας του Ακτίου υπεράριθμο και αυτό έχει επίπτωση και στις μεταθέσεις.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια κάθε χρόνο έχουμε και μικρή μείωση προσωπικού επί του πραγματικού μάλιστα αριθμού των υπηρετούντων ένστολων στο αεροδρόμιο του Ακτίου. Μιλάμε για 6 με 8 θέσεις λιγότερες κάθε χρόνο. Δεν μπορούμε να αντιληφτούμε, γιατί διαιωνίζεται αυτό το ζήτημα.
Από παλιότερα η διοίκηση της μονάδας του Ακτίου είχε κάνει πρόταση τροποποίησης του οργανογράμματος, όπως αποδεικνύεται και από έγγραφα της Ομοσπονδίας. Επίσης, είχε πραγματοποιηθεί επιθεώρηση από το Αρχηγείο της Αεροπορίας στο αεροδρόμιο του Ακτίου, όπου είχε επισημανθεί το πρόβλημα και πρότεινε την επίλυσή του.
Οι διαδικασίες προχώρησαν και είχε αποσταλεί η πρόταση από το Αρχηγείο της Τακτικής Αεροπορίας προς το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για την τροποποίηση. Οι διαδικασίες όλες έχουν ολοκληρωθεί από τον Δεκέμβριο του 2021, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα όμως επί της ουσίας δεν έγινε απολύτως τίποτε. Η υπόθεση «κόλλησε» στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.
Αυτή την στιγμή ξεκίνησε η φάση των προγραμματισμών των αιτήσεων μεταθέσεων των ενστόλων που υπηρετούν στο Άκτιο και φαίνονται ως υπεράριθμοι, παρά του ότι οι ένστολοι μειώνονται συνεχώς, κάθε χρόνο.
Παράλληλα οι ανάγκες του πολιτικού αερολιμένα συνεχώς αυξάνονται. Σε ετήσια βάση η αύξηση είναι της τάξεως του 25% και επαναλαμβάνω πως όλη η υποστήριξη του πολιτικού αεροδρομίου, βάση σύμβασης που υπάρχει, γίνεται από το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Ακτίου. Συνεπώς, γιατί η μονάδα να μην διαθέτει οργανόγραμμα που να καλύπτει τις πραγματικές της ανάγκες;
Ενημερώσαμε φορείς από όλη την περιοχή πέριξ του αεροδρομίου του Ακτίου, από την Αιτωλοακαρνανία και τους όμορους νομούς, όπως επίσης και τους συνεργάτες των Υπουργών Τουρισμού και Ανάπτυξης, έγιναν επίσης ερωτήσεις στη βουλή, οι βουλευτές είναι στο πλευρό μας, όπως επίσης και οι Περιφερειάρχες της περιοχής, αλλά δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτε.
Παράδοξο είναι επίσης πως το Υπουργείο Μεταφορών και το Υπουργείο Οικονομικών, που έχουν συνυπογράψει τη σύμβαση της υποστήριξης του πολιτικού αεροδρομίου του Ακτίου από το στρατιωτικό δηλώνουν αναρμόδια, ενώ η σύμβαση υπογράφτηκε από την Πολεμική Αεροπορία, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που ανήκει στο υπουργείο Μεταφορών και την Fraport Greece.
Κρούουμε το κώδωνα του κινδύνου και προσπαθούμε να προλάβουμε δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν. Είναι συνεχόμενη απαίτηση.
Επίσης, δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί συμβαίνει αυτό, δεν επιλύεται το πρόβλημα, όταν το αεροδρόμιο του Ακτίου δίνει τεράστιο χρηματικό ποσό στο Ελληνικό Δημόσιο, ίσως και άνω του 1 εκατ. ευρώ.
Το αεροδρόμιο του Ακτίου δημιουργεί θέσεις εργασίας και ενισχύει τον τουρισμό σε όλο τον Δυτικό Άξονα, την ίδια στιγμή έχουν τοποθετηθεί υπέρ της λύσης του ζητήματος, οι βουλευτές της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου, φορείς των δύο νομών και το 2020 υπήρχε και δέσμευση του Υπουργείου Άμυνας για την επίλυση του ζητήματος και την αναβάθμιση του στρατιωτικού αεροδρομίου, αλλά παρ’ όλα αυτά είμαστε ακόμη στα ίδια και δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτε τόσα χρόνια».