Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας: Τραγικές ελλείψεις προσωπικού και υποδομών στα νηπιαγωγεία
Σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού και ουσίας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας απέστειλε ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς εκπέμποντας σήμα κινδύνου για την οριακή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα νηπιαγωγεία της περιοχής. Οι εκπαιδευτικοί περιγράφουν με μελανά χρώματα τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, εστιάζοντας πρωτίστως στις τραγικές ελλείψεις προσωπικού που συχνά οδηγούν ακόμη και σε αναστολή λειτουργίας τμημάτων όταν προκύπτει ανάγκη αναπλήρωσης.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο στον τομέα της ειδικής αγωγής και της παράλληλης στήριξης, όπου δεκάδες παιδιά στερούνται την εξατομικευμένη υποστήριξη που δικαιούνται, ενώ ο μεγάλος αριθμός νηπίων ανά τάξη καθιστά το παιδαγωγικό έργο εξαιρετικά δυσχερές. Η υποστελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ και η απουσία μόνιμων διεπιστημονικών δομών, όπως ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, στερούν από το σχολικό περιβάλλον τα απαραίτητα εργαλεία για την έγκαιρη παρέμβαση σε μαθησιακές και κοινωνικές δυσκολίες.
Παράλληλα, η επιστολή αναδεικνύει τις σοβαρές κτιριακές ελλείψεις και την υποβάθμιση των υποδομών, καθώς πολλά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους με ανεπαρκή θέρμανση και προβλήματα ασφάλειας στους αύλειους χώρους. Η πενιχρή χρηματοδότηση αναγκάζει τους νηπιαγωγούς να καταφεύγουν στους ίδιους τους γονείς για την κάλυψη βασικών αναλώσιμων υλικών, την ώρα που το διοικητικό βάρος για τους προϊσταμένους έχει γίνει δυσβάσταχτο.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η έλλειψη μείωσης του διδακτικού ωραρίου για διοικητικά καθήκοντα, σε συνδυασμό με την απουσία διαλείμματος για τους νηπιαγωγούς, οδηγεί σε σωματική και ψυχική εξάντληση που επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Με την παρέμβασή τους αυτή, οι δάσκαλοι της Πρέβεζας καλούν τους γονείς σε μια κοινή διεκδίκηση, υπογραμμίζοντας ότι η ασφάλεια και η ποιότητα της προσχολικής αγωγής δεν είναι γραφειοκρατικό ζήτημα, αλλά θεμελιώδες δικαίωμα των παιδιών που υπονομεύεται από τις τρέχουσες εκπαιδευτικές πολιτικές.