ΕΛΤΑ: Το σχέδιο μετασχηματισμού 158 καταστημάτων
Σε μια κομβική τροχιά εκσυγχρονισμού εισέρχονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με την κυβέρνηση να παρουσιάζει ένα ολιστικό σχέδιο αναδιάρθρωσης που στοχεύει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του οργανισμού χωρίς να θυσιάζεται η παρουσία του στην περιφέρεια. Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ξεκαθάρισε από το βήμα της Βουλής πως η στρατηγική επιλογή δεν είναι το κλείσιμο καταστημάτων, αλλά ο δομικός μετασχηματισμός 158 σημείων του δικτύου.
Η κίνηση αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω της δραματικής μείωσης της παραδοσιακής αλληλογραφίας κατά 90%, γεγονός που επιβάλλει τη στροφή προς την αγορά του courier και των δεμάτων, όπου τα ΕΛΤΑ καταγράφουν ήδη σημαντική άνοδο. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην ευελιξία, υιοθετώντας λύσεις που ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες της κάθε τοπικής κοινωνίας, διατηρώντας παράλληλα τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της ταχυδρομικής υπηρεσίας.
Το σχέδιο προβλέπει συγκεκριμένες εναλλακτικές λύσεις, όπως τη συγχώνευση σημείων όπου υπάρχει ήδη παρουσία ΕΛΤΑ Courier σε απόσταση αναπνοής, αλλά και τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου πρακτόρων. Για 113 καταστήματα, η αλλαγή θα οριστικοποιηθεί μόνον εφόσον βρεθεί τοπικός συνεργάτης και ενημερωθούν πλήρως οι πολίτες, ενώ ήδη καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον από τοπικούς επιχειρηματίες.
Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε πως η προσέγγιση δεν είναι μηχανιστική, καθώς 17 καταστήματα εξαιρέθηκαν από τον μετασχηματισμό λόγω της κρίσιμης σημασίας τους για τις τραπεζικές συναλλαγές των κατοίκων. Κεντρικό ρόλο στην επόμενη μέρα παίζει η φιλοσοφία «shop-in-shop», που φέρνει τις ταχυδρομικές υπηρεσίες μέσα σε σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλεία και πρακτορεία τύπου. Με περισσότερα από 500 τέτοια σημεία να λειτουργούν ήδη επιτυχημένα, ο οργανισμός επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό του κόστος και να προσφέρει διευρυμένο ωράριο, παραμένοντας οικονομικά θωρακισμένος απέναντι στους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανόνες περί υγιούς ανταγωνισμού.