Συνέντευξη του Αντιδήμαρχου Πάργας κ. Σπύρου Πιτσαρόυ στο Αντώνη Βασιλάκη

Συνέντευξη στον ειδικό συνεργάτη της Εφημερίδας “Ήπειρος Σήμερα” Αντώνη Βασιλάκη έδωσε ο Αντιδήμαρχος Πάργας κ. Σπύρος Πιτσαρός, όπου μιλάει, για την τουριστική περίοδο, τους στόχους τα προβλήματα αλλά και τα έργα που προωθεί η δημοτική αρχή.

Κε Πιτσαρε έχετε αναλάβει ως αντιδήμαρχος την ευθύνη της επίλυσης ενός χρόνιου πλέον προβλήματος για την Πάργα, του Χωροταξικού ζητήματος! Λόγω της τεράστιας επισκεψιμότητας του πιο ελκυστικού τουριστικού προορισμού για ολόκληρη την Ήπειρο, ολόκληρη την δυτική Ελλάδα , καθώς και την Μακεδονία, ως επίσης και για μεγάλο μέρος των τουριστών που επισκέπτονται το Ιόνιο, πιστεύετε οτι έχετε αντιμετωπίσει αποτελεσματικά έως σήμερα το μεγάλο ζήτημα του χωροταξικού και τι σχεδιάζετε για την αναβάθμισή του;

Ως πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Πάργας έχετε εισάγει προς συζήτηση προτάσεις για την εφαρμογή ενός σχεδίου που θα οδηγήσει την Πάργα στην νέα εποχή και θα αφήσει πίσω επιλογές διαχείρισης ενός προβλήματος, αυτό της επίλυσης των χώρων στάθμευσης, που χρόνο με το χρόνο διογκώνετε;

Για να έχουμε συνολική εικόνα του προβλήματος πρέπει να αντιληφθούμε τις ιδιομορφίες του πολύ μικρού ‘’αστικού’’ ιστού της Πάργας. Και εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι η Πάργα είναι ένα πολύ μικρός τόπος με πολύ μεγάλη τουριστική ζήτηση και συνεπώς μεγάλη συσσώρευση επισκεπτών σε περιορισμένο χώρο. Η ευκολία οδικής πρόσβασης, ειδικά μετά το άνοιγμα της Εγνατίας και πρόσφατα της Ιόνιας οδού, δημιούργησε ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά στον οδικό τουρισμό. Έλληνες και Βαλκάνιοι παραθεριστές, που παραδοσιακά ταξιδεύουν στις διακοπές τους με αυτοκίνητο, ανακαλύψαν εκ νέου την Πάργα. Ταυτόχρονα η αύξηση της δυνατότητας χρήσης ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, που πριν μερικά χρόνια ήταν μερικές δεκάδες και τώρα ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες, δημιούργησαν τεράστια απαίτηση χώρου, είτε για την πεζή κίνηση των ιδίων είτε για την κίνηση και στάθμευση των οχημάτων τους. Η ραγδαία αύξηση των καταλυμάτων που δεν διαθέτουν ικανό αριθμό θέσεων πάρκινγκ επέτεινε το πρόβλημα στο μέγιστο βαθμό.

Η Πάργα βρέθηκε απροετοίμαστη για κάτι τέτοιο και οι ενέργειες για βελτίωση του προβλήματος, παρ’ ότι φιλότιμες, ήταν άτολμες και χωρίς ουσιαστικό σχέδιο. Γι’ αυτό το λόγο δεν βρήκαν ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία και φυσικά κατέπεσαν στην πράξη..

Σαν Δημοτική παράταξη, και θα μιλώ σε πρώτο πληθυντικό γιατί λειτουργούμε σαν ομάδα με σύμπνοια και απόλυτη συνεργασία, έχουμε δώσει απόλυτη προτεραιότητα στη λύση αυτού του προβλήματος.

Με βασικό εργαλείο την εφαρμογή μιας νέας λειτουργικής κυκλοφοριακής μελέτης επιζητάμε την αλλαγή του προσώπου του κέντρου της Πάργας. Βασικός μας στόχος ο περιορισμός της κυκλοφορίας αλλά και στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο, κατασκευή πεζοδρομίων όπου υπάρχει άμεση ανάγκη και συνεργασία, όχι μόνο εποχική αλλά και σε ετήσια βάση, με ιδιωτικά πάρκινγκ στην περιοχή του κέντρου της Πάργας.

Δυστυχώς σε αυτό βρήκαμε αντίθετη την αντιπολίτευση που πρώτη φορά έδειξε τέτοια ‘’σύμπνοια’’ αντίστασης παραβλέποντας την ανάγκη και την θέληση των δημοτών.

 

Η άμεση κατάρτιση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης (160 εκατ. Ευρώ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (40 εκατ. Ευρώ). Μέχρι το Β’ τρίμηνο του 2023 θα έχουν εγκριθεί τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια σε περίπου 350 δημοτικές ενότητες, δηλαδή περίπου στο 32% της χώρας. Εσείς ως αρμόδιος Αντιδήμαρχος έχετε κάνει ενέργειες για την προώθηση ενός πολεοδομικού χωροταξικού σχεδίου για την Πάργα που θα επιλύει τα χρόνια προβλήματα και θα απελευθερώνει αναπτυξιακές δυνάμεις με σεβασμό στο περιβάλλον;

Αυτή είναι μια τεράστια κουβέντα από μόνη της. Πέρα από το τι θα ήθελα, από το όραμά μου για μια πιο όμορφη και πιο λειτουργική Πάργα μπαίνει το θέμα του τι επιτρέπει ο νόμος και τι είναι εφικτό.

Οι προτάσεις που έχω κάνει εντάσσονται σε αυτό που θα λέγαμε ‘’πραγματοποιήσιμο σχέδιο’’ αλλά λόγω της τεχνικής φύσης του έργου κατάλληλος να σας απαντήσει σε αυτό θα ήταν ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Δημήτρης Μάρκου.

 

Ένα μεγάλο ζήτημα αποτελεί πάντα η αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων (αιγιαλού κλπ) του δήμου. Τι πολιτικές έχετε προωθήσει βάσει των αρμοδιοτήτων σας, ώστε να εξαληφθεί το φαινόμενο όπου και αν αυτό εντοπίζεται;

Ο μόνος τρόπος είναι η συνεργασία με την Κτηματική Υπηρεσία αλλά κυρίως η αλλαγή νοοτροπίας από τους παραβάτες. Πρέπει, επιτέλους, να καταλάβουμε όλοι μας ότι δεν είναι όλα κέρδος. Δυστυχώς οι νόμοι που ψηφίστηκαν από τις τελευταίες κυβερνήσεις δίνουν τη δυνατότητα υπερχρήσης του κοινού αγαθού, που είναι οι παραλίες, και μεις καλούμαστε να ανοίξουμε μια άτυπη αντιπαράθεση με τους επαγγελματίες ενώ το ζητούμενο θα έπρεπε να ήταν η συνεργασία.

 

Ως αρμόδιος και για τα αδέσποτα ζώα, και λαμβάνοντας υπόψιν την τεράστια προσέλευση επισκεπτών στην Πάργα , ποιό σχέδιο έχετε εφαρμόσει για την αντιμετώπιση του φαινομένου ;

Και εδώ μια είναι η λέξη που δίνει τη λύση. Συνεργασία. Συνεργασία και εθελοντισμός από μεμονωμένους πολίτες αλλά κυρίως με τα μέλη των φιλοζωικών που από μόνα τους δίνουν μεγάλο αγώνα.

Έχουμε πλέον ένα σταθερό πρόγραμμα διατροφής των αδέσποτων. Εκείνο που προέχει όμως είναι ο έλεγχος του πληθυσμού τους. Με σειρά συμβάσεων που έχουμε υπογράψει με τοπικούς κτηνίατρους, ένα μεγάλο μέρος των θηλυκών αδέσποτων έχει στειρωθεί. Παράλληλα προωθούμε την λογική των υιοθεσιών αδέσποτων από φιλόζωους του Δήμου μας κάτι που δείχνει να πηγαίνει καλά.

Σημαντικό βήμα προς τη λύση του προβλήματος είναι χωροθέτηση για τη κατασκευή καταφυγίου αδέσποτων, κάτι που ήταν απαίτηση ετών, και η ένταξη στο πρόγραμμα για την κατασκευή του ύψους € 250,000 περίπου. Ελπίζω πως μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε την ολοκλήρωση της κατασκευής του.

 

Με την ευθύνη που έχετε για την οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση, συντονισμό και έλεγχο όλων των θεμάτων που αφορούν τον τουρισμό, θεωρείτε οτι έχετε αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα ζητήματα, την φετινή ιδιαίτερη χρονιά, που άπτονται του προβλήματος covid 19 ;

Θα ήταν υπερβολή να ισχυριστώ κάτι τέτοιο. Σαν επιχειρηματίας στον κλάδο ο ίδιος γνωρίζω πόσο δύσκολες συνθήκες έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία 2 χρόνια, συνθήκες που αλλάζουν συνεχώς και καλούμαστε να προσαρμοστούμε αναλόγως. όποιος πει πως έχει τη λύση , πως ξέρει ακριβώς τι πρέπει να κάνει λέει ψέματα.

Αυτό όμως που είναι αλήθεια είναι πως πρώτη φορά μπαίνει το ζήτημα του τουρισμού σε σωστή βάση και πρώτη φορά η απόδοση, κυρίως στο θέμα της προβολής σε σχέση με του περιορισμένους πόρους που έχουμε, βρίσκεται σε τόσο υψηλό σημείο. Όλοι βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά στη πιο δύσκολη εποχή για τον τουρισμό παγκοσμίως. Τα βήματα μας είναι προσεκτικά και όσο γίνεται πιο αποδοτικά. Το ζήτημα του τουρισμού όμως είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του και θα πρέπει να αφιερώσουμε μια συζήτηση μόνο γι’ αυτό κάτι που θα ήταν καλό να κάνουμε μετά το πέρας αυτής της δύσκολης σεζόν, όταν θα μπορούμε να κάνουμε ταμείο και να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Κε Πιτσαρέ ως Αντιδήμαρχος αλλά και ως ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας ποιες πολιτικές θεωρείτε αναγκαίες για την ώθηση της Πάργας στη νέα εποχή και την απελευθέρωσή της από τα ασφυκτικά δεσμά ενός χωροταξικού που έχει φτάσει στα όριά του προ πολλού;

Είναι αρκετοί οι οδικοί άξονες που οδηγούν στη Πάργα ή πρέπει να εκπονήσετε μελέτη διεύρυνσης των υπαρχόντων και την κατασκευή νέων οδικών αξόνων προς και από την Πάργα και τον Βάλτο ιδιαίτερα;

Η είσοδος της Πάργας περιμένει εδώ και καιρό μια ολιστική αναβάθμιση με επέκταση πεζοδρομήσεων και νοικοκύρεμα της άναρχης στάθμευσης που θεωρείται ένα αδύνατο στοιχείο της πρωτεύουσας του τουρισμού στο δήμο μας. Τι πετύχατε έως σήμερα και ποιό το σχέδιό σας που θα φέρει την Πάργα στο τρίτο κύμα Ανάπτυξης που θα αφήσει εποχή;

Οι δύο παραπάνω ερωτήσεις συνδέονται με τις δύο πρώτες που έδωσα ήδη το στίγμα αντιμετώπισης του θέματος. Βάζουμε ήδη τις βάσεις για μια νέα εποχή και όσο και αν έχουμε κατηγορηθεί ότι οι παρεμβάσεις που θέλουμε να κάνουμε είναι υπερβολικά ριζοσπαστικές, αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε να πετύχουμε γιατι αυτό μόνο θα δώσει λύση και όχι μικρές σπασμωδικές ενέργειες.

 

Κε Πιτσαρέ ποιό είναι το σχέδιό σας για την επέκταση ή ανακατασκευή του προβλήτα πρόσδεσης σκαφών στην Πάργα; Ποιό το θαλάσσιο χωροταξικό σας πρόταγμα που θα γνωρίσει την Πάργα σε πολλαπλάσιους τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν την Πάργα δια θαλάσσης;

Από την αρχή της θητείας μας βάλαμε το θέμα της διαμόρφωσής του λιμανιού της Πάργας.

Πατώντας στα βήματα μιας προσπάθειας που είχε ξεκινήσει από την εποχή της θητείας του κ. Πηγή δώσαμε επιτέλους λύση στο ζήτημα της μελέτης, αναπροσαρμόσαμε τα δεδομένα ώστε να έχει η μελέτη ελπίδες για ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, βρήκαμε τη λύση για τη χρηματοδότηση της μελέτης και καταφέραμε να εγκριθεί ήδη κονδύλι για την αισθητική διαμόρφωση του λιμανιού ύψους περίπου € 1.200.000,οο. Η κατασκευή νέου λιμένα είναι ένα τεράστιο πλάνο που ξεπερνά χρονικά τα όρια αυτής της δημοτικής αρχής. Είναι έργο ζωής για τον τόπο και γι’ αυτό το λόγο απαιτεί τη προσπάθεια και συνεργασία όλων μας και σ’ αυτό θα κριθούμε όλοι μας.

Ευχαριστώ.

 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ-ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ & ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

εφημερίδας ¨Ήπειρος ΣΗΜΕΡΑ¨, FANARIPRESS, KANALAKINEWS.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *