Η Ελλάδα νικά τη «διαρροή»! Στην κορυφή της ΕΕ για τους νέους που παραμένουν στα θρανία.
Η Ελλάδα Στις Τρεις Χώρες με τις Λιγότερες Διακοπές
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 14,2% των νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ηλικίας 15-34) δήλωσε ότι έχει διακόψει ένα πρόγραμμα τυπικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης τουλάχιστον μία φορά.
Εντούτοις, παρατηρείται τεράστια απόκλιση μεταξύ των κρατών μελών. Οι χώρες με τους υψηλότερους δείκτες εγκατάλειψης βρίσκονται στη Βόρεια και Βορειοδυτική Ευρώπη, με την Ολλανδία να πρωταγωνιστεί με ποσοστό 32,2%, ακολουθούμενη από τη Δανία (27,1%) και το Λουξεμβούργο (24,8%).
Στον αντίποδα, η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών με τα χαμηλότερα ποσοστά διαρροής, μόλις στο 2,2%, αμέσως μετά τη Ρουμανία (1,5%) και πριν από τη Βουλγαρία (3,5%). Τα δεδομένα αυτά κατατάσσουν την Ελλάδα στους πλέον «ανθεκτικούς» κόμβους εκπαίδευσης στην ΕΕ.
Απογοήτευση και Δυσκολία οι Κύριοι Λόγοι Διακοπής
Αναφορικά με τους λόγους διακοπής της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, ο συχνότερος παράγοντας ήταν η αστοχία προσδοκιών ή η εκτίμηση ότι το πρόγραμμα ήταν υπερβολικά δύσκολο. Συνολικά, το 42,6% όσων διέκοψαν την εκπαίδευση ανέφεραν αυτόν τον λόγο.
Ακολουθούν:
-
Οικογενειακοί ή προσωπικοί λόγοι: 18,5%
-
Προτίμηση για εργασία: 13,8%
-
Οικονομικοί λόγοι: 5,3% (το μικρότερο ποσοστό)
Η Διαφοροποίηση των Αιτιών ανά Εκπαιδευτική Βαθμίδα
Ο αντίκτυπος του ίδιου του εκπαιδευτικού προγράμματος (π.χ. μη ανταπόκριση στις προσδοκίες) αυξάνεται δραματικά όσο ανεβαίνει το επίπεδο σπουδών:
-
Χαμηλή Εκπαίδευση: 28,7%
-
Μεσαία Εκπαίδευση: 35,9%
-
Ανώτατη Εκπαίδευση: 50,2%
Αυτό το υψηλό ποσοστό στην ανώτατη εκπαίδευση υποδηλώνει είτε αυξημένες απαιτήσεις, είτε σημαντική διάσταση μεταξύ των προσδοκιών των φοιτητών και της πραγματικότητας του πανεπιστημιακού προγράμματος.
Αντίθετα, οι προσωπικοί/οικογενειακοί λόγοι (από 24,6% στη χαμηλή σε 15,0% στην υψηλή) και η επιλογή της εργασίας (από 17,7% στη χαμηλή σε 11,9% στην υψηλή) παρουσιάζουν φθίνουσα τάση όσο αυξάνεται το μορφωτικό επίπεδο.
Τέλος, οι οικονομικοί λόγοι, αν και συνολικά χαμηλοί, εμφανίζονται ελαφρώς πιο συχνοί στην ανώτατη εκπαίδευση (5,7%) έναντι της μεσαίας (4,8%), κάτι που ενδεχομένως σχετίζεται με το αυξημένο κόστος των πανεπιστημιακών σπουδών.
