Πρέβεζα: Χαριστική βολή στο Εμπορικό Λιμάνι από τη Δημοτική Αρχή

Τη χαριστική βολή στο εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας φαίνεται ότι θέλει να δώσει ο Δήμαρχος Νίκος Γεωργάκος, μετά από πληροφορίες που κάνουν λόγο για ένα κρουαζιερόπλοιο-χωρίς επιβάτες- το οποίο θα δέσει στο ΕΜΠΟΡΙΚΟ λιμάνι της Πρέβεζας για τέσσερις μήνες περίπου… άγνωστο το γιατί…, καταργώντας έτσι στην πράξη τον εμπορικό χαρακτήρα του λιμένος.

Η στοχοποίηση της εμπορικής χρήσης του λιμανιού από τον Δήμαρχο Νίκο Γεωργάκο, φάνηκε από τους πρώτους μήνες που ανέλαβε καθήκοντα Δημάρχου και Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, με υποσχέσεις και δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα.

Εάν γυρίσουμε δύο χρόνια πίσω, στις 10 Δεκεμβρίου 2019, στην τότε συνάντηση του νέου Δ.Σ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με εκπροσώπους των επαγγελματιών του εμπορικού λιμανιού, ο Ν. Γεωργάκος είχε τονίσει μεταξύ άλλων ότι θα απευθυνθεί στη ΔΕΠΑΝ, ώστε να «τρέξουν» η μελέτη για τους επικρουστήρες, αλλά και προμελέτες για την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας. Ξεκαθάρισε ότι μέσα στον Ιανουάριο (του 2020) θα υπάρξουν επαφές και με την ΕΣΑΛ και με την Εταιρεία που ανέλαβε το master plan, ενώ τόνισε προς τους επαγγελματίες ότι δεν θα υπάρξει κανένας αιφνιδιασμός και πως τον πρώτο λόγο έχει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Προτεραιότητά του ήταν –υποτίθεται- η διασφάλιση της λειτουργικής ικανότητας και των προοπτικών ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα και προθυμοποιήθηκε μάλιστα να κλείσει ραντεβού με εμπόρους που συνεργάζονται με το λιμάνι στο πλαίσιο καλής συνεργασίας.

Δύο χρόνια μετά, ούτε μελέτες και προμελέτες είδαμε, ούτε κάποιο ραντεβού με τους εμπόρους…

Στις 28 Ιανουαρίου 2020 τα μέλη του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου συναντήθηκαν με εκπροσώπους της αρμόδιας για το Master Plan μελετητικής εταιρείας. Η συνάντηση ήταν κλειστή τόσο σε δημοσιογράφους όσο και σε Φορείς του λιμανιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Εταιρεία τότε κατέθεσε δύο ολοκληρωμένα σχέδια.

Το πρώτο περιελάβανε ως ενιαίο χώρο κρουαζιέρας τη νότια προβλήτα ως μία «ξεκάθαρη και βιώσιμη λύση» για το χαρακτήρα που θα έχει το λιμάνι της Πρέβεζας την επόμενη 20ετία. Στην περιοχή «Σφαγεία» θα χωροθετηθεί το υδατοδρόμιο, η δυτική προβλήτα που τώρα δεν χρησιμοποιείται θα αφορά mega yacht, ενώ στην ανατολική πλευρά θα χωροθετηθούν θέσεις για τη δραστηριότητα του εμπορικού λιμένα.

Η δεύτερη εναλλακτική πρόταση περιελάμβανε μικτή χρήση (εμπορική-κρουαζιέρα) για τη νότια προβλήτα, ενώ μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να διαμορφωθούν οι απαραίτητοι χώροι η κρουαζιέρα θα εξυπηρετείται «α ρόδο»… Ό,τι σχετίζονταν με το εμπορικό λιμάνι ήταν στο πλαίσιο της συζήτησης που έγινε με τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένος. Όσον αφορά τις προϋποθέσεις για την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας, θα συνδυάζονταν με τις μελέτες που έχει εγκρίνει ως αναγκαιότητα το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχουν προταθεί στο ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, με ιδιαίτερη προσοχή στα περιβαλλοντικά. Στόχος ήταν μέσα στον Φεβρουάριο να ολοκληρωθεί η διαβούλευση για το master plan…

Οι δεσμεύσεις για διαβούλευση εντός μήνα όμως δεν τηρήθηκαν. Αντιθέτως, ήταν πάλι οι επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα που αιτήθηκαν ανοιχτή συνάντηση με τον Δήμαρχο, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουλίου 2020, σχεδόν έξι μήνες μετά. Σε αυτή τη συνάντηση, ο Ν. Γεωργάκος ανέφερε τα εξής: «Ζητήθηκαν τροποποιήσεις από την εταιρεία που έχει αναλάβει την τροποποίηση του Master Plan και πως στο επόμενο δεκαήμερο θα γίνει και η δημόσια διαβούλευση επί του Σχεδίου που θα καταθέσει η εταιρεία. Ό,τι έχετε ως εμπορικό παραμένει και μελλοντικά θα λειτουργήσει και η ανατολική προβλήτα. Έχουμε δώσει μελέτες στο «Φιλόδημος ΙΙ».

Η Κρουαζιέρα θα γίνεται αρόδο και θα πρέπει να βγαίνουν οι τουρίστες σε κάποιο σημείο στο λιμάνι. Στη δυτική δεν έχουμε κάποιο κομμάτι για εμπορική χρήση, κάποια Mega Yacht θα υπάρχουν εκεί. Ό,τι έχετε ως προβλήτα εμπορική θα την έχετε με το Master Plan και επίσης και στην ανατολική προβλήτα…»

Όπως φάνηκε στη συνέχεια, καμία διαβούλευση δεν πραγματοποιήθηκε εντός δεκαημέρου. Αντίθετα μια ψηφιακή διαβούλευση ξεκίνησε στα μέσα Σεπτεμβρίου του ‘20, δύο μήνες μετά. Ελλιπέστατη, μιας και δεν είχε παραληφθεί ο τελικός φάκελος στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου ούτε φυσικά επισυνάπτονταν μαζί τα δύο εναλλακτικά σχέδια.

Τελικά παρουσιάστηκαν για άλλη μια φορά δύο σχέδια και όχι ένα όπως διαμήνυε ο Δήμαρχος, ενώ η διαβούλευση ήταν κλειστή. Άρα, δεν μπορούσε να γνωρίζει ο κόσμος ποιος συμμετέχει και ποιος προτείνει.

Επίσης με την απουσία αναλυτικού φακέλου, ουσιαστικά παρατίθονταν χωρίς οποιαδήποτε εξήγηση δύο προτάσεις που δεν βοηθούσαν φορείς, εταιρείες ή ιδιώτες – τουλάχιστον αυτοί που ήθελαν να συμμετάσχουν καλοπροαίρετα- να αποφασίσουν σε κάτι ξεκάθαρο. Εκτός των άλλων, παρουσιάζονταν ένα ψευτοδίλημμα στον κόσμο περί της θέσης της κρουαζιέρας, χωρίς να γίνονται σαφή τα βασικά σημεία των σχεδίων…

Σε δηλώσεις του σε ΜΜΕ, ο Δήμαρχος υποβάθμιζε μάλιστα την ψηφιακή διαβούλευση χαρακτηρίζοντάς την ως ψηφιακή ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ για την προετοιμασία των Φορέων για μια δια ζώσης διαβούλευση… Ίσως ήθελε να δικαιολογήσει τις ελλείψεις και τις προχειρότητες που υπήρχαν. Στην πορεία, η ψηφιακή ενημέρωση μετατράπηκε πάλι σε ψηφιακή διαβούλευση, τα συμπεράσματα της οποίας θα διαμόρφωναν το τελικό σχέδιο που θα εγκρίνονταν.

Τέλη Μαΐου του 2021 και ενώ το θέμα παρέμενε θολό, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πρέβεζας, έθεσε ερώτηση ο Ευκλείδης Φονταράς (επικεφαλής της παράταξης «Στροφή Στο Μέλλον») για το προγραμματικό σχέδιο του λιμανιού. Ο κος Γεωργάκος απάντησε ως εξής: «Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εισηγήσεις και των 33 περίπου φορέων ως προς τη διαβούλευση. Αυτά η εταιρεία τα έχει πάρει και τα έχει ομαδοποιήσει. Σίγουρα το ότι δεν γίνεται δια ζώσης και να μπορέσει να έρθει η Εταιρεία για να το παρουσιάσουμε, γιατί είχα πει ότι όλα αυτά θα τα παρουσιάσουμε μαζί με την πρόταση της εταιρείας σε μια ανοιχτή συζήτηση στη Θεοφάνειο. Αυτό δεν έχει επιτευχθεί και ούτε μπορούμε να το κάνουμε μέχρι τώρα, το σίγουρο είναι ότι έχουμε βγάλει άποψη το πώς υπάρχουν οι χρήσεις. Στο επόμενο χρονικό διάστημα μακάρι να μας δοθεί η ευκαιρία να τις παρουσιάσουμε. Αν όχι, μετά θα κάνουμε μια προσπάθεια διαδικτυακά έτσι ώστε να ενημερωθεί το δημοτικό συμβούλιο πριν πάει στην ΕΣΑΛ και πριν γίνει η έγκριση, να κάνουμε μια τηλεδιάσκεψη με τις προτάσεις όλων των φορέων, όπως ομαδοποιημένα έχουν γίνει και με τις χρήσεις είτε στο χερσαίο τμήμα είτε στο θαλάσσιο και κυρίως στο εμπορικό λιμάνι».

Στις 21 Ιουλίου 2021, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δημάρχου με τον Υπουργό Ναυτιλίας στην Αθήνα, και εστάλη στα ΜΜΕ ένα ασαφές και αόριστο δελτίο τύπου.

Στις 29 Ιουλίου είδε το φως της δημοσιότητας μια συνέντευξη του Δημάρχου στην Εφημερίδα «Παραπολιτικά», στην οποία μίλησε για τη σημασία του Τουρισμού, χωρίς να κάνει την παραμικρή αναφορά στη σημασία του εμπορικού λιμανιού…

Λίγες ημέρες αργότερα, πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση με εκπροσώπους των επαγγελματιών του λιμανιού, στην οποία-σύμφωνα με πληροφορίες- ο Δήμαρχος μίλησε για μεικτή χρήση της νότιας προβλήτας (εμπορεύματα-κρουαζιέρα) και έκανε γνωστό μάλιστα ότι προχώρησε σε μια ‘σοβαρή’ προσπάθεια να φέρει ένα άδειο από επιβάτες κρουαζιερόπλοιο 180 μέτρων στη νότια προβλήτα του εμπορικού λιμανιού, χωρίς κανέναν προβληματισμό…

Ο κ. Γεωργάκος έχει καθυστερήσει ήδη δύο χρόνια. Ποιά λύση θα παρουσιάσει τελικά η Εταιρεία; Διασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη και των τριών χρήσεων του λιμανιού; Μήπως η πανδημία και η πτώση του τουρισμού το 2020 έπαιξαν ρόλο, καθώς θα υπήρχε το επιχείρημα για μια συγκριτική αύξηση του ιστιοπλοϊκού τουρισμού το 2021; Μήπως ευελπιστούν να φέρουν ένα άδειο κρουαζιερόπλοιο για να παρουσιάσουν το μεγάλο δήθεν σχέδιο της κρουαζιέρας για την Πρέβεζα; Ένα κρουαζιερόπλοιο το οποίο θα παραμείνει δεμένο τέσσερις μήνες στο λιμάνι; Αυτή είναι η κρουαζιέρα και ο τουρισμός που οραματίζεται ο Δήμαρχος; Κρουαζιερόπλοια χωρίς επιβάτες που ταυτόχρονα θα αποκλείσουν τη νότια προβλήτα του εμπορικού λιμανιού από οποιαδήποτε άλλη χρήση;

Τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» του Νίκου Γεωργάκου, απέμειναν για τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα… Ακόμη δεν ξέρουμε τελικά ποιος έχει τον πρώτο λόγο; Το λιμενικό ταμείο ή η Εταιρεία που ανέλαβε το master plan; Πως θα κοιτάξει στα μάτια τους συμπολίτες του ο Δήμαρχος όταν τους καθησύχαζε και αυτοαποκαλούνταν ως «Δήμαρχος της Αλήθειας»; Τι μπορεί πλέον να τους πει; Πόση αξία έχουν οι υποσχέσεις του;

Τοπκή Φωνή Πρέβεζας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *