AdBlock Detected

It looks like you're using an ad-blocker!

Our team work realy hard to produce quality content on this website and we noticed you have ad-blocking enabled.

Dark Mode Light Mode

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Follow Us
Follow Us
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews
Καλώς ήρθατε στο Kanalakinews

Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστές στις ναυπηγήσεις δεξαμενοπλοίων και bulk carriers

Ισχυρό αποτύπωμα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζουν να αφήνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, διατηρώντας ένα από τα μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών νεότευκτων πλοίων διεθνώς.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, ο ελληνόκτητος στόλος υπό κατασκευή υπερβαίνει πλέον τα 600 πλοία, αριθμός που αποτυπώνει όχι μόνο τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου αλλά και τη σαφή πρόθεση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα περιβάλλον συνεχών κανονιστικών και περιβαλλοντικών μεταβολών.

Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν ειδικά στις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων, με 292 μονάδες υπό ναυπήγηση, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 27% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών στον τομέα αυτό, καθιστώντας τους την κορυφαία εθνικότητα σε επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο. Παράλληλα, στον τομέα των bulk carriers, 167 πλοία ελληνικών συμφερόντων βρίσκονται υπό παραγγελία, μερίδιο που αγγίζει το 15% της παγκόσμιας αγοράς.

Advertisement

Σημαντική είναι και η παρουσία στον τομέα μεταφοράς υγραερίου, με 50 πλοία σε εξέλιξη και μερίδιο 28%, ενώ στον αναπτυσσόμενο τομέα των LNG carriers, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν 47 παραγγελίες, αντιπροσωπεύοντας το 13% των παγκόσμιων παραγγελιών.

Η επενδυτική στρατηγική των Ελλήνων χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό διαφοροποίησης, τόσο ως προς τους τύπους πλοίων όσο και ως προς την τεχνολογική επιλογή πρόωσης, με αυξημένο ενδιαφέρον για λύσεις που συνδυάζουν συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα. Σημαντικό στοιχείο της προσέγγισης αυτής είναι και η γεωγραφική διασπορά των ναυπηγήσεων, με τις παραγγελίες να τοποθετούνται επιλεκτικά σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, της Κίνας και της Ιαπωνίας, γεγονός που εξασφαλίζει προηγμένες τεχνικές προδιαγραφές και βέλτιστα χρονοδιαγράμματα παράδοσης.

Ωστόσο, παρά την έως τώρα δυναμική, τα νεότερα στοιχεία από τις αρχές του 2025 δείχνουν σαφή επιβράδυνση στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών, πιθανό δείγμα προσαρμογής της βραχυπρόθεσμης στρατηγικής στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Ενδεικτικά, οι παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία σημείωσαν θεαματική κάμψη – από 59 το 2024 σε μόλις 12 το 2025 – ενώ οι παραγγελίες δεξαμενοπλοίων στην Κίνα μηδενίστηκαν, σε αντίθεση με τη Νότια Κορέα όπου καταγράφηκε άνοδος από 8 σε 17 παραγγελίες στον ίδιο τομέα.

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use
Add a comment Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Post

Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: 25χρονη Βρέθηκε σε Πεζοδρόμιο με Βαρύτατα Τραύματα - Νοσηλεύεται σε Κρίσιμη Κατάσταση

Next Post

Βροχές, Καταιγίδες και Αφρικανική Σκόνη – Ο Καιρός μέχρι το Σάββατο

Advertisement