Συνέντευξη του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πάργας κ. Μάρκου Δημητρίου στον ειδικό συνεργάτη Αντώνη Βασιλάκη

Εφ’όλης της ύλης συνέντευξη στον ειδικό συνεργάτη της εφημερίδας «Ήπειρος Σήμερα» Αντώνη Βασιλάκη παραχώρησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών & Δημοτικών Έργων του Δήμου Πάργας κος Μάρκου Δημήτριος.

Ο κ. Μάρκου έδωσε απαντήσεις για την αποχέτευση, την ύδρευση, την οδοποιία, τις κυκλοφοριακές μελέτες, τα πεζοδρόμια, τις πολεοδομικές μελέτες, την ανακύκλωση και για άλλα εν εξελίξει έργα του Δήμου μας.

Κε Μάρκου, κε Αντιδήμαρχε των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Πάργας, σε λίγες μέρες συμπληρώνονται δυο χρόνια από τις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και αυτό το χρονικό ορόσημο μας οδηγεί στην ανάγκη απολογισμού για το έως τώρα παραχθέν έργο.

Μας οδηγεί σε σκέψεις σχετικά με το τι οραματιστήκαμε, τι δρομολογήσαμε, τι πετύχαμε έως τώρα και τι σχεδιασμό έχετε θέσει σε τροχιά για το υπόλοιπο μισό της θητείας σας στη διοίκηση του δήμου!

Στα πλαίσια των παραπάνω σκέψεων, θα θέλαμε να μας απαντήσετε σε μια σειρά ερωτημάτων που θα πληροφορήσουν αναλυτικότερα τόσο τους δημότες Πάργας, όσο και όσους αγαπούν την περιοχή μας και θα επιθυμούσαν να συνεχίσουν τη ζωή τους σε έναν δήμο που αναπτύσσετε και παρέχει στους πολίτες διαρκώς ανερχόμενο βιοτικό επίπεδο.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ :

Μετά από την διετή εμπειρία σας πλέον στην Διοίκηση του δήμου Πάργας και ιδιαίτερα από την θέση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, πιστεύετε οτι η έως τώρα εφαρμογή του Τεχνικού προγράμματος του δήμου καλύπτει ένα μικρό, ένα μεσαίο ή ένα μεγάλο ποσοστό του συνολικού σχεδιασμού σας και των προγραμματικών σας θέσεων;

κ. Μάρκου:

Ως δημοτική αρχή αναλάβαμε τον 9/2019, εγώ προσωπικά ορίστηκα αντιδήμαρχος τον 2/2020, γενικότερα θα έλεγα ότι ο πρώτος χρόνος ήταν χρόνος δομικής αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του δήμου και τα πρώτα αποτελέσματα άρχισαν να φαίνονται στην αρχή του δεύτερου έτους .

Αναλαμβάνοντας τον 9/2019 ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας είχε συνταξιοδοτηθεί και ο μοναδικός υπάλληλος έλειπε με γονική άδεια.

Με την ανάληψη των καθηκόντων μου και την επιστροφή του μηχανικού αναμορφώσαμε το Τεχνικό πρόγραμμα του 2020 και θέσαμε στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και να δημοπρατηθούν όλα τα έργα έως το τέλος του 2020. Πράγματι καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα και μελέτες της τάξη των 2.000.000€ περίπου, που αφορούν όλες τις κοινότητες του Δήμου.

Το 1/3 των έργων αυτών έχει υλοποιηθεί , το 1/3 εκτελείται και τα υπόλοιπα αναμένεται να ξεκινήσουν έως τα μέσα Ιουνίου και να ολοκληρωθούν έως τον 9/2021. Παράλληλα ολοκληρώνονται μελέτες και δημοπρατούνται έργα του τεχνικού προγράμματος του 2021. Πρόκειται κυρίως για έργα υποδομών , ύδρευσης, αποχέτευσης , οδοποιίας , κυκλοφοριακές μελέτες, πεζοδρόμια, πολεοδομικές μελέτες και κτιριακά έργα. Υπό την έννοια αυτή καλύπτουμε το μεγαλύτερο μέρος του σχεδιασμού και των προγραμματικών μας θέσεων , δίνοντας λύση σε κάποια χρόνια προβλήματα αλλά και αντιμετωπίζοντας νέα που προκύπτουν.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Τι είναι ευκολότερο σχετικά με την έως τώρα εμπειρία σας, να κατασκευάζει κάποιος έργα ως μηχανικός , ή να τα σχεδιάζει και να τα προωθεί ως πολιτικός ;

κ. Μάρκου:

Το γεγονός ότι δραστηριοποιούμε ως μηχανικός μου δίνει την δυνατότητα να γνωρίζω από πρώτο χέρι κάποια προβλήματα είτε έχουν να κάνουν με έργα και μελέτες είτε με την λειτουργιά των υπηρεσιών γιατί τα αντιμετωπίζω και ο ίδιος. Επίσης είναι νομίζω ένα παράγοντας της καλής επικοινωνίας και συνεργασίας που έχουμε με τους μηχανικούς της πολεοδομίας και της τεχνικής υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση η βαθύτερη γνώση και ανάλυση των προβλημάτων οδηγεί σε αρτιότερο σχεδιασμό που με τη σειρά του διευκολύνει την υλοποίηση.

 

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Από την εμπειρία σας πιστεύετε οτι η υλοποίηση του σχεδίου Τεχνικών έργων του δήμου, συναντά εμπόδια σχετικά με την γραφειοκρατία των Υπηρεσιών, με την χρηματοδότηση ή συναντάτε άλλα εμπόδια και αν ναί πως τα ξεπερνάτε;

κ. Μάρκου:

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες του είναι η η υποστελέχωση. Η τεχνική υπηρεσία όπως ανέφερα, απασχολεί έναν μόνιμο μηχανικό ο οποίος είναι επιφορτισμένος με την σύνταξη μελετών, εκπόνηση δημοπρασιών, επιβλέψεις έργων, ελέγχους λογαριασμών και αιτήματα πολιτών. Έχει προγραμματίσει η πρόσληψη τριών μόνιμων μηχανικών , έως τότε όμως απασχολούμε έναν μηχανικό με σύμβαση ορισμένου χρόνου στην τεχνική υπηρεσία και έναν στην πολεοδομία που συνέβαλε να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις που αντιμετωπίζαμε αρχικά στην έκδοση οικοδομικών αδειών. Ακόμη ο δήμαρχος έχει καλύψει την μια από τις θέσεις ειδικού συμβούλου που δικαιούται με έμπειρο μηχανικό στα χρηματοδοτικά προγράμματα.

Όσον αφορά την ετήσια χρηματοδότηση του δήμου για έργα σε όλες τις κοινότητες ανέρχεται σε 245.000 € , αντιλαμβάνεστε ότι με αυτό το ποσό δεν μπορούν να γίνουν πολλά. Για το λόγο αυτό έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων μέσω προγραμμάτων , μέχρι σήμερα έχουμε προετοιμάσει φάκελους και έχουμε υποβάλλει αιτήσεις σχεδόν σε όλες τις προσκλήσεις που αφορούν το δήμο μας , πολλές από τις οποίες έχουν εγκριθεί και οι υπόλοιπες αναμένεται να εγκριθούν σταδιακά.

Η μάχη με την γραφειοκρατία είναι καθημερινή καθώς πέρα από την ίδια την νομοθεσία στα δημόσια έργα , πρέπει να ληφθούν εγκρίσεις και να συντονιστούν διαφορετικές υπηρεσίες μεταξύ τους ιδιαίτερα σε περιπτώσεις χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων . Το φαινόμενο δυστυχώς έχει ενταθεί λόγω covid με την εκ περιτροπής εργασία και τις ειδικές άδειες.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Ποιά ήταν τα σημαντικότερα έργα που υλοποιήσατε και ποια βρίσκονται σε στάδιο ωρίμανσης ή μελέτης για το επόμενο χρονικό διάστημα της θητείας σας στο τιμόνι του δήμου Πάργας;

κ. Μάρκου:

Το μεγαλύτερο ποσοστό του τεχνικού προγράμματος αναφέρεται σε έργα οδοποιίας, ύδρευσης και αποχέτευσης. Σκοπός είναι να εκτελούμε έργα ολοκληρωμένα , ποιοτικά και αισθητικά ξεκινώντας από τα έργα υποδομών ύδρευσης – αποχέτευσης όπου απαιτούνται και στη συνέχεια οδοστρωσίες.

Από τα υλοποιημένα έργα θα σταθώ λίγο στα σχολεία και θα αναφερθώ στην ανακαίνιση των παιδικών σταθμών Καναλλακίου και Πάργας και την τοποθέτηση οργάνων παιδικής χαράς στους προαύλιους χώρους καθώς και αυτού της Ανθούσας προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία το προσεχές διάστημα. Ακόμη, έχει ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή των εξωτερικών γηπέδων μπάσκετ στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καναλακίου, στο συγκρότημα Γυμνασίου – Λυκείου Καναλακίου, καθώς και στο «Δέσκειο» Γυμνάσιο Πάργας, και έχουμε προχωρήσει σε εσωτερικούς ελαιοχρωματισμούς των περισσότερων σχολείων και συνεχίζουμε και στα υπόλοιπα.

Τα μεγαλύτερα έργα που έχουμε σε εξέλιξη αυτή την στιγμή είναι η ασφαλτόστρωση σε διάφορες κοινότητες του δήμου και στους δρόμους της βιοτεχνικής περιοχής Καναλλακίου, η τοποθέτηση ηλεκτροκίνητων ραμπών κολύμβησης για άτομα με κινητικά προβλήματα στις παραλίες Λούτσας και Βάλτου, η αντικατάσταση των φωτιστικών σε Βάλτο , Λούτσα και Αμμουδιά .

Δημοπρατήσαμε τελευταία την αντικατάσταση του χλοοτάπητα του σταδίου Πάργας αξίας 293.000€ που αναμένουμε να είναι έτοιμο τον 9/2021 και προχωράμε αμέσως στην δημοπράτηση της πλατείας Αμμουδίας , και δύο έργων αποχέτευσης σε Καναλλάκι και Ανθούσα.

Έχει εγκριθεί στο πρόγραμμα Φιλόδημος η πρόταση μας για αναβάθμιση των σταδίων Καναλλακίου και Πάργας αξίας 764.000€ και περιμένουμε τις μελέτες , επίσης έχουμε δημοπρατήσει και περιμένουμε τις μελέτες για το κτίριο Βασιλά στην Πάργα , προκειμένου να προχωρήσουμε στην συνέχεια στη δημοπράτηση της κατασκευής των έργων.

Έχει εγκριθεί από το Πράσινο Ταμείο χρηματοδότηση 211.000€ για τοποθέτηση υπόγειων κάδων απορριμμάτων στην πόλη της Πάργας σε 4 σημεία και η κατασκευή παιδικής χαράς κοντά στο δημοτικό σχολείο Πάργας

Τελευταία λάβαμε και την Οριστική ένταξη του Πράσινου σημείου του Δήμου Πάργας στο Ε.Π. “Ήπειρος 2014-2020” αξίας 814.878,00€ καθώς και του καταφύγιου αδέσποτων ζώων συντροφιάς, συνολικού προϋπολογισμού 248.108,96.

Η τεχνική μας υπηρεσία έχει εκπονήσει μελέτη για την διαμόρφωση του ιστορικού κέντρου Πάργας που αφορά την συνέχιση της πλακόστρωσης που εκτελείται στα σκαλοπάτια προς το Κάστρο και το Τουρκοπάζαρο. Η μελέτη αυτή έχει λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις και έχει υποβληθεί για χρηματοδότηση της κατασκευής στο πλαίσιο των δράσεων της συμπλήρωσης 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Έχει ανατεθεί η μελέτη για ανάπλαση της πλατείας Καναλλακίου.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η εξασφάλιση χρηματοδότησης για την πράξη εφαρμογής Καναλλακίου που θα λύσει ένα χρόνιο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους ιδιόκτητες εδώ και 23 χρόνια.

Ακόμη κινούμαστε προς την αναθεώρηση του ΓΠΣ Καναλλακίου και της ολοκλήρωσης αυτού της Πάργας.

Να επισημάνω ότι το προηγούμενο διάστημα έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από την δημοτική αρχή ,τους μηχανικούς του δήμου, και τους συνεργάτες προκειμένου καταθέσουμε προτάσεις σε όλους τους άξονες του Προγράμματος Αντώνης Τρίτσης

Γενικότερα προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε , να εξασφαλίσουμε και να διαθέσουμε πόρους για την αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων που έχουν να κάνουν με χρόνια προβλήματα υποδομών , ισόρροπα τόσο μεταξύ των δύο Δημοτικών Ενοτήτων , όσο και μεταξύ των κοινοτήτων.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Η κυκλική οικονομία και η διαχείριση των απορριμμάτων, σε ποιό σημείο βρίσκονται στο Δήμο;

κ. Μάρκου:

Στο τομέα της καθαριότητας έχουμε ρίξει ιδιαίτερο βάρος , έχουμε κάνει και συνεχίζουμε να κάνουμε μεγάλη προσπάθεια τόσο για την καθημερινότητα , όσο και για την ανακύκλωση.

Αναλαμβάνοντας, επισκευάσαμε πάνω από 250 τρύπιους κάδους και στη συνέχεια προβήκαμε και στην αγορά νέων.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι προκειμένου να αποτρέψουμε τη διάσπαρτη και αλόγιστη εναπόθεση απορριμμάτων και τη δημιουργία αυτοσχέδιων χωματερών έχουμε εγκαταστήσει κίτρινους κάδους για μπάζα και οικοδομικά απορρίμματα και στις δύο δημοτικές ενότητες.

Όταν αναλάβαμε ως δημοτική αρχή δεν υπήρχε καθόλου ανακύκλωση, ούτε ως φιλοσοφία. Μέχρι σήμερα έχουμε κάνει μεγάλες προόδους και προχωράμε σε όλο και πιο σύγχρονες μεθόδους και ενημέρωση των δημοτών μας ούτως ώστε να μην έχουν την ανάγκη να καταφεύγουν σε αυτοσχέδιες χωματερές .Συγκεκριμένα προβήκαμε στις κάτωθι ενέργειες:

Ξεκινήσαμε με προμήθεια 60 και πλέον νέων κάδων να αναπτύσoυμε το δίκτυο μπλε κάδων για ανακύκλωση συσκευασιών που εδώ και χρόνια δεν λειτουργούσε .
Έχουν εγκατασταθεί κώδωνες ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών, σε κάθε Δημοτική ενότητα
Για μικρές ηλεκτρικές συσκευές και λαμπτήρες έχουν εγκατασταθεί σημεία συλλογής στο Δημαρχείο Καναλακίου, στο δημοτικό Κατάστημα Πάργας και στην Τοπική Κοινότητα Μεσοποτάμου.
Ξεκίνησε να λειτουργεί σε Καναλάκι και Πάργα χώρος συγκέντρωσης μεγάλων ηλεκτρικών και οικιακών συσκευών.
Εγκατάσταση σε πολλά σημεία δοχείων συλλογής μπαταριών.
Εγκαταστάθηκαν σε Καναλάκι και Πάργα ειδικά δοχεία συλλογής και ανακύκλωσης toner και μελανοδοχείων, υλικά που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρίπτονται στα οικιακά απορρίμματα λόγω τοξικότητας.
Αναμένουμε την προμήθεια νέου απορριμματοφόρου μετα από διαγωνισμό.
Δημιουργήσαμε υπηρεσία με αριθμ. κλήσης 2684360300 Τηλεφωνική γραμμή για τη ΔΕ Φαναρίου και 2684360200 για τη ΔΕ Πάργας και ειδικό email στο recycle@dimospargas.gr στην οποία μπορούν να απευθύνονται οι δημότες προκειμένου να έρχεται φορτηγό του Δήμου σε συγκεκριμένα σημεία εναπόθεσης και να παραλαμβάνει τα μεγάλου όγκου απορρίμματα, όπως ηλεκτρικές συσκευές κλπ και τα κλαδέματα.
Για ενημέρωση των πολιτών στη νέα ιστοσελίδα του Δήμου και στον σύνδεσμο https://dimospargas.gr/cat-building/anakyklosi/ εμφανίζεται καρτέλα με όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες, οδηγίες και τηλέφωνα αποκλειστικά για την ανακύκλωση .

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Στην προώθηση και υλοποίηση του Τεχνικού σας προγράμματος, βρήκατε αρωγό την Περιφέρεια Ηπείρου και πόσο σημαντική θεωρείτε οτι είναι η συνεργασία του Δήμου με την Περιφέρεια για την υλοποίηση των αναπτυξιακών έργων που σχεδιάζει ο δήμος Πάργας;

κ. Μάρκου:

Τόσο με τον περιφερειάρχη κύριο Καχριμάνη , όσο και με τον αντιπεριφερειάρχη κύριο Ιωάννου έχουμε κοινό σημείο την επίλυση των προβλημάτων του τόπου μας. Έως τώρα είχαμε άριστη συνεργασία με τους ίδιους και τις υπηρεσίες τους. Συγκεκριμένα περιμένουμε άμεσα την ολοκλήρωση της μελέτης του βιολογικού Καναλλακίου που έχει αναλάβει η περιφέρεια και με την ΠΕ Πρέβεζας συγχρηματοδοτούμε έργα που μας αφορούν και σχεδιάσαμε από κοινού όπως η κατασκευή γέφυρας στον Κάκαβο, η κατασκευή πεζοδρομίου σε Πάργα και βουβοπόταμο, η αντικατάσταση κουφωμάτων στο Ά δημοτικό Καναλλακίου, ασφαλτοστρώσεις κ.α.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Τόσο το Καναλλάκι όσο και η Πάργα αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα στην διαχείριση του κυκλοφοριακού και της στάθμευσης. Έχετε σχεδιάσει τον τρόπο και τις τεχνικές παρεμβάσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπισή του και ποιο είναι αυτό το σχέδιο; Ποιά μέτρα έχετε λάβει έως σήμερα;

κ. Μάρκου:

Έχουμε εκπονήσει κυκλοφοριακές μελέτες σε Καναλλάκι, Πάργα και παραλία Λούτσας. Διατηρούμε τα υφιστάμενα παρκινγκ στο Καναλλάκι και σε συνεργασία με το ίδρυμα Μαρίκας Στύλου έχουμε εξασφαλίσει 400 και πλέον θέσεις στάθμευσης στο παλιό κάμπινγκ στην είσοδο της Πάργας το οποίο έχει διαμορφωθεί κατάλληλα.

Στην παραλία Λούτσας έχει διαμορφωθεί σε παρκινγκ ο χώρος που ήταν τοποθετημένοι οι κάδοι .

Στη Πάργα εκτελείται έργο διαπλάτυνσης και ασφαλτόστρωσης του δρόμου του Νεκροταφείου , ενώ στο Καναλλάκι αναζητούμε χρηματοδότηση για την κατασκευή της περιμετρικής οδού που διαθέτει ώριμη μελέτη.

Σε κάθε περίπτωση η επίλυση του προβλήματος αυτού εξαρτάται από την οδηγική συμπεριφορά όλων μας , δυστυχώς βλέπουμε καθημερινά στο Καναλλάκι μια εικόνα που δεν τιμά κανέναν, αυτοκίνητα παρκαρισμένα επάνω στο πεζοδρόμιο και τα παρκινγκ που διατίθενται δωρεάν από τον δήμο άδεια .

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Ασχοληθήκατε με τα κοινά για να υπηρετήσετε την κοινωνία ή υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό ανάγκης ικανοποίησης προσωπικών φιλοδοξιών;

κ. Μάρκου:

Βασικό κίνητρο ενασχόλησης μου με τα κοινά ήταν η διάθεση μου για προσφορά στον τόπο, γνωρίζοντας ότι ο τόπος έχει πολλές δυνατότητες και ότι ήταν πλέον απαραίτητη μια ανανέωση σε πρόσωπα , αποφάσισα να μην μείνω στα λόγια και να προχωρήσω σε πράξεις, αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί.

Φιλοδοξία μου είναι να καταφέρω προσωπικά να είμαι αποτελεσματικός στις υποχρεώσεις μου , ώστε σαν τεχνική υπηρεσία να υλοποιήσουμε τα έργα που έχουμε προγραμματίσει και σαν παράταξη να ανταποκριθούμε στις προγραμματικές δεσμεύσεις μας.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Υπάρχουν πολίτες που παραπονούνται για όλους και για όλα! Πως τους αντιμετωπίζετε;

κ. Μάρκου:

Από την καθημερινή μου επαφή με τον κόσμο νομίζω πως αυτοί είναι ελάχιστοι , η πλειοψηφία αντιλαμβάνεται την προσπάθεια που καταβάλουμε και κρίνει θετικά το έργο μας. Έχουν γίνει αρκετά πράγματα και μένουν ακόμη πολλά να γίνουν , τα γνωρίζουμε, τα προγραμματίζουμε και χρειάζεται υπομονή καθώς οι πόροι δεν επαρκούν για να γίνουν όλα ταυτόχρονα . Σαφώς θα υπάρξουν και κάποιες αστοχίες , προσωπικά αποδέχομαι την κριτική που συνοδεύεται από προτάσεις εφικτές και υλοποιήσιμες.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Ποιά είναι τα βήματα που κάνατε έως τώρα για την βελτίωση της κτιριακής υποδομής του δήμου;

κ. Μάρκου:

Είναι γεγονός πως η υποδομή του δήμου σε κτίρια δεν επαρκεί για να στεγάσει τις υπηρεσίες του. Στη προσπάθεια μας να εξοικονομήσουμε χρήματα από ενοίκια και λογαριασμούς (εκτιμούμε περίπου στις 30.000 €) , να κάνουμε τις υπηρεσίες μας πιο λειτουργικές και ο πολίτης να εξυπηρετείται καλύτερα βρίσκοντας συγκεντρωμένες σε ένα σημείο όλες τις υπηρεσίες, που μέχρι τώρα ήταν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία στο Καναλάκι προχωρήσαμε στην εκμίσθωση του κτιρίου της ένωσης , όπου μεταφερόμαστε αυτό το διάστημα.

Στη Πάργα υπάρχει χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ύψους 1.500.000 € για την αξιοποίηση και επανάχρηση του κτιρίου Βασιλά , έχουν δημοπρατηθεί οι μελέτες αποκατάστασης και με την ολοκλήρωσή τους θα δημοπρατηθεί και η κατασκευή.

 

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Μετά τον σεισμό του Μαρτίου του 2020 κατηγορηθήκατε αρχικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα για αναποτελεσματικότητα ως προς την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν τόσο για την στέγαση πολιτών όσο ιδιαίτερα για την στέγαση των σχολείων που είχαν πληγεί. Αυτή την αρχική κατακραυγή οχι μόνο την αντιστρέψατε, αλλά με τις πρωτοβουλίες σας και τις αποφασιστικές παρεμβάσεις της διοίκησης του δήμου εισπράτετε πλέον αβίαστα συγχαρητήρια από τους δημότες. Μπορείτε να μας πείτε ποιό ήταν το ισχυρό σημείο σας που αντέστρεψε αυτή την αρχική εικόνα ;

κ. Μάρκου:

Δεν μπορώ να συμμεριστώ αυτή την άποψη καθώς από την πρώτη στιγμή κινητοποιήσαμε ομάδα εθελοντών, φροντίσαμε να νοικιάσουμε καταλύματα για όσους είχαν ανάγκη στέγασης διαθέσαμε τρόφιμα μέσω σουπερ μάρκετ. Ακόμη οι πληγέντες πήραν στο σύνολό τους το ποσό της άμεσης ενίσχυσης, ενώ καταφέραμε να εξασφαλίσουμε και κάποια κοντέινερ παρά την συνεχή άρνηση των κρατικών υπηρεσιών. Τέλος οργανώσαμε ημερίδα μεταξύ υπηρεσίας σεισμοπλήκτων και ιδιωτών μηχανικών προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αποκατάστασης σεισμοπλήκτων κατοικιών.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο σεισμός μας βρήκε σε περίοδο lock down και πως ακόμη η υπηρεσία σεισμοπλήκτων ήρθε με το 1/3 του προσωπικού της το οποίο επικουρικά συνδράμαμε αιρετοί και μηχανικοί του δήμου.

Όσον αφορά τα σχολεία που επλήγησαν υπήρξε αρχικά παραπληροφόρηση ότι ο δήμος δήθεν έλαβε επιχορήγηση και καθυστέρησε την ανάθεση σε εργολάβο.

Είναι πλέον γνωστό πως, λόγω του εύρους των βλαβών αλλά και της εξειδίκευσης που απαιτούσε το συγκεκριμένο έργο απευθυνθήκαμε στην αρμόδια υπηρεσία ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) που ανέλαβε πλήρως την διαδικασία μελέτης δημοπράτησης επίβλεψης και χρηματοδότησης των επισκευών.

Σαν δήμος αναλάβαμε την καθαριότητα , την συντήρηση και όσες εργασίες προέκυψαν και δεν περιλαμβανόταν στην εργολαβία.

Τέλος να επισημάνω ότι για όλα τα σχολικά κτίρια υποβάλουμε πρόταση στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης για Δράσεις για υποδομές που χρήζουν αντισεισμικής προστασίας.

 

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Πιστεύετε οτι οι πεζοδρομήσεις που έγιναν στο Καναλλάκι επί ημερών της προηγούμενης διοίκησης είναι αρκετές ή έχετε κάποιο σχέδιο για την επέκταση και αποτελεσματικότερη οργάνωση του κυκλοφοριακού τόσο των οχημάτων όσο και των πεζών με σκοπό την ασφάλειά τους;

κ. Μάρκου:

Τα έργα αναβάθμισης της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών , όπως η ολοκλήρωση του έργου της πεζοδρόμησης του Καναλλακίου αποτελούν βασική επιδίωξή μας. Για το λόγω αυτό έχουμε ήδη εκπονήσει μελέτη για τα εναπομείναντα τμήματα από διασταύρωση δημαρχείου έως Παπαδιαμάντη και από Υφαντή έως πρατήριο Σμπόνια, και αναμένουμε χρηματοδότηση από την ΕΤΑΝΑΜ προκειμένου να προβούμε σε δημοπράτηση.

Να σημειώσω ότι πέραν του Καναλλακίου στο σχεδιασμό μας είναι και η κατασκευή πεζοδρομίων και σε άλλες κοινότητες του δήμου.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Εκτός της βελτίωσης και εκσυγχρονισμό των υποδομών ύδρευσης του Καναλλακίου, υπάρχει σχεδιασμός για την συνολική βελτίωση των υποδομών ύδρευσης κάθε χωριού ξεχωριστά και ποιος είναι αυτός ο σχεδιασμός ; Γνωρίζουμε οτι υπάρχουν χρόνια προβλήματα τόσο των σωληνώσεων όσο και των υδραγωγείων!

κ. Μάρκου:

Έχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο ζήτημα της ύδρευσης κυρίως στην ΔΕ Φαναρίου που αντιμετωπίζει και τα μεγαλύτερα προβλήματα, ώστε να αποφευχθούν οι συχνές διακοπές, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα του πόσιμου ύδατος.

Από την αρχή προβήκαμε σε εξωτερικό και εσωτερικό καθαρισμό των δεξαμενών σε όλες τις κοινότητες του Δήμου και σε τοποθέτηση αυτόματων χλωριοτών.

Στο Καναλλάκι αντικαταστήσαμε τους αγωγούς αμιάντου καθώς και αγωγούς που λόγω παλαιότητας παρουσιάζουν διαρροές , ώστε μεθοδευμένα να μπορέσουμε να θέσουμε σε λειτουργία την νέα γεώτρηση και δεξαμενή στην Αγία Τριάδα.

Υπογράψαμε στις αρχές Μαϊου σύμβαση 300.000€ και εκτελείται η εγκατάσταση συστήματος τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού στη ΔΕ Φαναρίου για την διαχείριση διαρροών –ποιότητας-απολύμανσης του πόσιμου νερού της ΔΕ Φαναρίου . Παρόμοιο έργο έχει ήδη ολοκληρωθεί στην ΔΕ Πάργας.

Για την ύδρευση Κουκουλίου, Βαλανιδορράχης Λούτσας βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του διαδημοτικού έργου με τον Δήμο Πρέβεζας αξιας 5.700.000€.

Υποβάλουμε στο πρόγραμμα Α. Τρίτσης αίτηση χρηματοδότησης για εκπόνηση συνολκής μελέτης Βελτίωσης και εκσυγχρονισμού υποδομών ύδρευσης Δ.Ε. Φαναρίου και Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στα αντλιοστάσια και στις υποδομές ύδρευσης του Δήμου Πάργας» .

 

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Κε Μάρκου ποιό είναι (αν υπάρχει) το Τεχνικό πρόγραμμα του δήμου για την κατασκευή κτιριακών Υποδομών που θα στεγάζουν τις πολιτιστικές δραστηριότητες κινηματογράφου, θεάτρου, μουσικών-συναυλιακών-χορωδιακών-χορευτικών δράσεων που τόσο έχει ανάγκη ο δήμος μας;

κ. Μάρκου:

Μας έχει απασχολήσει το θέμα της κατασκευής χώρων εκδηλώσεων και στις δύο δημοτικές ενότητες του δήμου μας. Υπάρχουν κάποιες προτάσεις για την χωροθέτηση τους, δεν υπάρχει δυστυχώς κάποια χρηματοδότηση.

Σχετικά με τις δράσεις μας σε πολιτιστικά θέματα , θα σας θυμίσω ότι στην αρχή της κουβέντας αναφέρθηκα στις προσπάθειες που καταβάλαμε για δομική αναδιοργάνωση του δήμου. Μια από αυτές είναι και η αλλαγή που κάναμε στο οργανόγραμμα του δήμου καθώς και η δημιουργία του ψηφιακού οργανογράμματος που μας έδωσε την δυνατότητα να συμμετέχουμε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα κινητικότητας . Με τη κίνηση αυτή πέραν τον άλλον υπαλλήλων που ήρθαν στον δήμο μας , ήρθε και μουσικός , που εκτός του ότι θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η φιλαρμονική , θα αναβαθμίσει συνολικότερα τα θέματα μουσικής παιδείας, πολιτισμού και πολιτιστικών δράσεων της περιοχής μας.

Α. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ:

Αντιδήμαρχε Δημήτρη, ευχαριστούμε θερμά για την ανταπόκρισή σας και τις απαντήσεις σας. Πιστεύουμε οτι οι πολίτες θα σχηματίσουν μια σφαιρική αντίληψη για το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Πάργας, τα έργα που υλοποιήθηκαν και γι αυτά που προγραμματίζετε!

κ. Μάρκου:

Ευχαριστώ ιδιαίτερα για την φιλοξενία και το χρόνο που μου διαθέσατε και εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σας εγχείρημα .

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *