Σιδηροδρομική Εγνατία: Έρχεται η σύνδεση Καλαμπάκας-Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας

Σε απάντηση της ερώτησης που είχαν καταθέσεις στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών οι βουλευτές της «Ελληνικής Λύσης», Απ. Αβδελάς και Κων. Χήτας, σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Βόλου, τους προωθήθηκε έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, που αναφέρει τα εξής:

Η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο λιμένων Ηγουμενίτσας – Βόλου θα γίνει εφικτή μετά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας.

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας – Ιωαννίνων και του λιμένα της Ηγουμενίτσας αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου του κεντρικού δικτύου ΟΕΜ (ΟΚΙΕΝΤ ΕΑ5Τ ΜΕΟ) που συνδέει, μέσω της διασυνοριακής σύνδεσης Ελλάδας -Βουλγαρίας στον Προμαχώνα, το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με την Βόρεια Ευρώπη.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, εφόσον ανήκει στο κύριο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Στο παρελθόν είχε γίνει από τον ΟΣΕ η πρώτη φάση μελετών και προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου της ελλείπουσας σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας, ο ΟΣΕ υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021 πρόταση χρηματοδότης από το ΟΕΡ 2014-2020 ύψους 15.500.000 €.

Η πρόταση έγινε δεκτή και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της ΟΙΝΕΑ και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης με τίτλο ‘Final Studies of the new single railway line Kalambaka – Ioannina – Igoumenitsa, part of OEM Corridor’ από τον Γενικό Φάκελο του ΟΕΡ 2014-2020 με ποσοστό χρηματοδότησης ΟΕΡ 50%.

Σύμφωνα με την συμφωνία χρηματοδότησης η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται τέλη του 2024.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αρέσει σε %d bloggers: