Καταγγελία: Δρομολόγιο με ακατάλληλο λεωφορείο εν μέσω πανδημίας απο τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων

Στην σελίδα του Πολιτιστικού – Εξωραϊστικού Συλλόγου Καστάνιανης Πωγωνίου Ιωαννίνων , στο Facebook διαβάσαμε χθες μια ανάρτηση ανακοίνωση , που μας άφησε άφωνους . Γνωρίζοντας , το συντάκτη του κείμενου , κύριο Γιώργο Τσαβίδη προσωπικά και ξέροντας ότι είναι σοβαρός και αξιόπιστος την παραθέτουμε αυτούσια.

«Τα χαμπέρια της Γκοντόσ(σ)ιως.

Με αποδέκτες: Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, δήμαρχο Κ. Καψάλη, Αστυνομική Δ/νση Ιωαννίνων και τον κ. Εισαγγελέα Ιωαννίνων βεβαίως-βεβαίως.

Παρασκευή σήμερα 20 Αυγούστου σωτηρίου έτους 2021, με την γενναιοδωρία και την μεγαλοψυχία του προέδρου του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, τα χωριά μας είχαν συγκοινωνία. Περίπου 20 (17 για την ακρίβεια) νομάτοι “τσουβαλιάστηκαν” το πουρνό από την Αγία Μαρίνα, την Καστάνιανη, την Χαραυγή και τα Κτίσματα για τα Γιάννινα, σε ένα λεωφορείο απροσδιορίστου ηλικίας, που μάλλον θα έπρεπε να είχε αποσυρθεί προ πολλού, αυτά των 22 θέσεων. Χωρίς κλιματισμό, χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα και χωρίς “μπαγκαζιέρα”. Σαν βγήκαν στο πηγαιμό για Γιάννινα, άρχισαν τα “όργανα”. Κάτι περίεργοι θόρυβοι που ακούγονταν, κάτι που πεταγόταν και εξείχε στο πάτωμα του διαδρόμου και κάτι “αγκομαχητά” που έβγαζε το ταλαίπωρο το όχημα, έκαναν τους έντρομους επιβάτες, να σταυροκοπιούνται και να εναποθέσουν τις ελπίδες τους στην Παναγιά, μέχρι να σώσουν στα Γιάννινα.

Το μεσημέρι πριν την επιβίβαση και την επιστροφή, κάποια από τους πρωινούς επιβάτες, πήγε και έκανε παράπονα στον πρόεδρο (μάλλον) του ΚΤΕΛ. Ο οποίος γενικά την “παραμύθιαζε” και προσπαθούσε να την “ξεπετάξει” μία ώρα αρχύτερα. Έλα όμως που η κυρία αυτή, πήγε και ενημέρωσε τους υπόλοιπους επιβάτες που ήδη είχαν μαζευτεί και αποφάσισαν να μην μπει καμία και κανείς στο λεωφορείο που φυσικά ήταν το ίδιο του πρωϊνού.

Η ώρα της αναχώρησης πλησίαζε ο κόσμος δεν έμπαινε, το λεωφορείο καϊ(ρ)τερούσε και διάφοροι τύποι του ΚΤΕΛ, ασκώντας ψυχολογική βία, προσπαθούσαν να μπάσουν το κόσμο, που τώρα είχαν γένει 19, στο όχημα. Κάποιος “περίεργος” τύπος μάλιστα φόρτωσε και μερικά μπαγκάζια, ελπίζοντας πως έτσι θα ανάγκαζε το κόσμο να μπει.

Έφτασε μάλιστα ο πρόεδρος (ο οποίος είχε πάει στην αποβάθρα) στο σημείο να τους πει, να εξαργυρώσουν τα εισιτήριά τους. Όμως κανείς τους δεν “τσίμπησε” το δόλωμα του. Τέτοια ξετσιπωσιά…

Ο κόσμος αποφασισμένος δεν έμπαινε στο “σαράβαλο”, όπως το χαρακτήρισαν, απαιτώντας να δρομολογηθεί άλλο λεωφορείο για να επιστρέψουν με ανθρώπινες συνθήκες στα χωριά τους.
Η ώρα περνούσε και κάποια ή κάποιος από τους επιβάτες, κάλεσε την αστυνομία. Το πήραν “πρέφα” από το ΚΤΕΛ και μέσα σε 5′ λεπτά της ώρας, είχαν αποσύρει το “σαράβαλο” κατά τους επιβάτες, έφεραν άλλο λεωφορείο για ανθρώπους, φόρτωσαν κόσμο και μπαγκάζια και στις 14,30 αντί για τις 14,00, το λεωφορείο κίνησε για τα χωριά μας.

Ηθικόν δίδαγμα: Η μόνη μας ελπίδα μάλλον, είναι η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη. Γιατί από την Περιφέρεια και τον Δήμο απ’ ότι φαίνεται, δεν έχουμε να καϊ(ρ)τερούμε και πολλά…».
Με λίγα λόγια το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων , εν μέσω κορωνοϊού, δρομολόγησε ένα «μικρό» λεωφορείο και μάλλον προβληματικό , για μια διαδρομή 75 χιλιομέτρων ( από Αγία Μαρίνα ως Γιάννενα ) , με πολλά επικίνδυνα σημεία. Παράλληλα , το λεωφορείο αυτό δεν είχε ούτε κλιματιστικό , το οποίο ήταν χαλασμένο . Προφανώς , οι αρμόδιοι που δρομολογούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ , θεωρούν ότι δεν μεταφέρουν ανθρώπους , αλλά εμπορεύματα , σε θερμοκρασίες περίπου 35 βαθμούς Κελσίου …

Θέλοντας να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες και να διασταυρώσουμε κάποια στοιχεία για τη χωρητικότητα του λεωφορείου, καθώς και το ποιος ήταν ο κύριος ο οποίος επέμενε να επιβιβαστούν οι κάτοικοι των χωριών στο προβληματικό λεωφορείο , απευθυνθήκαμε σε οδηγό του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων , τον οποίον γνωρίζουμε προσωπικά .

Ο οδηγός ήξερε το περιστατικό και μας έδωσε περισσότερα στοιχεία. Για ευνόητους λόγους , δεν θα αναφέρουμε το ονοματεπώνυμό του. Τον ευχαριστούμε πάντως θερμά . Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι οι οδηγοί του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων , όπως φανταζόμαστε και των άλλων ΚΤΕΛ της Ελλάδας , είναι άψογοι επαγγελματίες και προσπαθούν να εξυπηρετούν όσο καλύτερα μπορούν τους επιβάτες .

Είναι όμως παράλληλα υποχρεωμένοι να ακολουθούν και τις εντολές των ανωτέρων τους στο ΚΤΕΛ . Μάθαμε λοιπόν από τον οδηγό του ΚΤΕΛ , ότι το μεσημέρι οι επιβάτες ήταν 20 και το λεωφορείο έχει χωρητικότητα 19 ατόμων ! Ο κύριος που επέμενε να επιβιβαστούν οι κάτοικοι των ακριτικών χωριών στο συγκεκριμένο λεωφορείο , ήταν ο Αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Το λεωφορείο είναι «ηλικίας» 23 – 25 ετών !

Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια και δεν έχει διορθωθεί. Σε κάποιο δρομολόγιο , εν μέσω καύσωνα , για να μην πάθουν ασφυξία οι επιβάτες , ο οδηγός του λεωφορείου ( τόλμησε…) να ανοίξει για λίγο την πόρτα του ( καθώς ούτε τα παράθυρα ανοίγουν ) για να πάρουν αέρα οι επιβάτες. Το αποτέλεσμα; Έγινε αναφορά από τη Διοίκηση του ΚΤΕΛ στον συγκεκριμένο οδηγό… Στην Διοίκηση του ΚΤΕΛ , ποιος θα κάνει αναφορά ;

Μερικά ερωτήματα
Το συγκεκριμένο λεωφορείο , κανονικά , πρέπει να περνά από ΚΤΕΟ και κάθε έξι μήνες να ανανεώνεται η κάρτα ελέγχου καυσαερίων του. Τηρούνται αυτές οι διαδικασίες ; Περνά από τον έλεγχο του ΚΤΕΟ και δεν «κόβεται»; Δεν μπορεί 20 άτομα να έπαθαν παράκρουση και να άκουγαν θορύβους και «αγκομαχητά» και να έκαναν τον σταυρό τους για να φτάσουν στον προορισμό τους σώοι και αβλαβείς
.
Έχουμε γράψει επανειλημμένα άρθρα για το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Δυστυχώς , η κατάσταση δεν φαίνεται. Σε άρθρο μας στο protothema.gr , το οποίο είναι το μόνο αθηναϊκό σάιτ που ασχολείται με τα προβλήματα των ακριτικών χωριών της Ηπείρου, είχαμε επισημάνει ότι στα ΚΤΕΛ , αν και Ανώνυμες Εταιρίες , είχαν δοθεί από την Κυβέρνηση στις Αρχές του 2021 ( με απόφαση των Υπουργών κυρίων Καραμανλή, Σκυλακάκη και Κεφαλογιάννη ) , 15, 8 εκ. ευρώ και το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων , είχε εισπράξει 547,4 χιλιάδες ευρώ.

Με άλλη απόφαση , της 27/12/2019 , σε εποχή που δεν υπήρχε κορωνοϊός , δινόταν επιδότηση 4.400 ευρώ σε κάθε ΚΤΕΛ ανά λεωφορείο. Το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων έχει περισσότερα από 100 λεωφορεία, άρα εισέπραξε τουλάχιστον 500.000Ε τότε. Επιδότηση στα ΚΤΕΛ , δόθηκε και για την τεχνολογική τους αναβάθμιση . Πήραν και άλλες Α.Ε. ανάλογη χρηματοδότηση για να αναβαθμιστούν τεχνολογικά;

Ο κύριος Καραμανλής , απαντώντας σε ερώτηση 4 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 23/1/2021 , είχε πει στη Βουλή ότι η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στα ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια και παρέπεμψε στην Περιφέρεια Ηπείρου. Ο Περιφερειάρχης κύριος Αλέξανδρος Καχριμάνης , που κατάγεται από το Μέτσοβο , είχε όμως ένα άλλο πρόβλημα ν ΄ αντιμετωπίσει. Το ιστορικό Μέτσοβο , μία από τις μεγαλύτερες κωμοπόλεις του νομού Ιωαννίνων , δεν συνδεόταν για μήνες , μέσω λεωφορείου του ΚΤΕΛ , με τα Γιάννενα!

Μήπως παίζονται κάποια πολιτικά παιχνίδια , γιατί μας φάνηκε αδιανόητο αυτό το γεγονός , όταν το πληροφορηθήκαμε. Ο Γιαννιώτης Πρόεδρος της Βουλής , κύριος Κωνσταντίνος Τασούλας , τρίτος τη τάξει θεσμικός πολιτειακός παράγοντας της χώρας , ενημερώνεται για τα συγκοινωνιακά προβλήματα του νομού στον οποίο εκλέγεται πρώτος σε σταυρούς; Γνωρίζει ότι κάποια χωριά του νομού Ιωαννίνων δεν έχουν καθόλου συγκοινωνιακή σύνδεση με λεωφορεία του ΚΤΕΛ , με την πρωτεύουσα της Ηπείρου;

Πιθανότατα , κάποιοι από τους άτυχους επιβάτες του δρομολογίου που αναφέραμε , θα κινηθούν νομικά εναντίον του ΚΤΕΛ. Ο κύριος εισαγγελέας Ιωαννίνων ελπίζουμε να μελετήσει προσεκτικά όλα όσα γίνονται με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ και να πράξει τα δέοντα.

Όσο για το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων το οποίο ,έχει το μονοπώλιο για τις μετακινήσεις και το δρομολόγιο εντός του νομού , αν θεωρεί ότι κάποια από αυτά δεν είναι κερδοφόρα , ας το ανακοινώσει , για να μπορέσουν ενδεχομένως κάποιοι άλλοι ενδιαφερόμενοι να δρομολογήσουν τα δικά τους λεωφορεία προς τα ακριτικά χωριά του νομού.
Ανεμογεννήτριες ( και ) στο Πωγώνι…

Όταν είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά το πρόβλημα με την περικοπή των δρομολογίων του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, ο κύριος Γιώργος Αμυράς, βουλευτής της ΝΔ στον νομό Ιωαννίνων , αλλά και με «υψηλή παρέμβαση» , ο κύριος Τασούλας , είχαν φροντίσει το πρόβλημα να λυθεί. Δυστυχώς , ο αναβαθμισμένος κύριος Αμυράς , Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας πλέον , δεν φαίνεται να δείχνει ανάλογο ενδιαφέρον τον τελευταίο καιρό…

Έχει μάλλον ν΄ ασχοληθεί και με το θέμα των ανεμογεννητριών που τοποθετούνται σωρηδόν στα όμορφα βουνά του Πωγωνίου. Η αρχή έγινε με το όρος Κασιδιάρης ( προσοχή , πρόκειται για βουνό με υψηλότερη κορυφή στα 1.329 μέτρα στο Πωγώνι , για να μην δημιουργούνται συγχύσεις… ) , όπου δημιουργήθηκαν στα τέλη του 2019 δύο αιολικά πάρκα με ανεμογεννήτριες , από μεγάλη κατασκευαστική εταιρία.

Συνολικά τοποθετήθηκαν 28 ανεμογεννήτριες . Μια από αυτές, πάνω από το χωριό Αετόπετρα, κατέρρευσε στις 15 Δεκεμβρίου του 2020. Τώρα , ετοιμάζονται να τοποθετηθούν ανεμογεννήτριες στο όρος του Πωγωνίου Μερόπη , γνωστότερο ως Νεμέρτσικα , με ύψος 2.455 μέτρα. Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα βουνά της Ηπείρου , που «μπαίνει» και σε Αλβανικό έδαφος , καθώς επίσης και στα υψώματα πάνω από το Δελβινάκι, την ιστορική έδρα ( και ιστορική πρωτεύουσα του Πωγωνίου…) . Μένει μόνο η Μουργκάνα ( ύψος 1.806 μέτρα ) , όπου σύντομα πιστεύουμε θα δούμε και εκεί ανεμογεννήτριες , παρά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων των ακριτικών χωριών του Πωγωνίου…

Υ.Γ. Όπως διαβάζουμε , θωρακίζονται τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο , για αποτροπή εισβολής Αφγανών (λαθρο) μεταναστών και είναι κάτι για το οποίο αξίζουν συγχαρητήρια στην Κυβέρνηση. Την ίδια ώρα όμως , η κυβέρνηση Ρόμα στην Αλβανία , που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα , έχει ήδη δεχθεί Αφγανούς πρόσφυγες , οι οποίοι στεγάζονται στη φοιτητική εστία Τιράνων , από την οποία διώχτηκαν οι φοιτητές.

Βέβαια η Αλβανία θα εισπράξει σημαντική οικονομική βοήθεια από τις Η.Π.Α για την προσφορά της αυτή. Θα μείνουν εκεί όμως Αλβανοί ή θα κατηφορίσουν προς το νότο; Ο Διδάκτορ Γεωπολιτικής στο ΕΚΠΑ κύριος Γιώργος Φίλης δήλωσε (19/8/2021)ότι: ΄΄ Οι Αλβανοί , έχουν ήδη δεχτεί Αφγανούς που ζουν σε περιοχές της Βόρειου Ηπείρου και νομίζουν ότι αυτό μπορεί να έχει γίνει σε συνεννόηση με την Τουρκία ΄΄. Τι λέει η Κυβέρνηση γι’ αυτό; Ισχύει; Κι αν ναι πώς θα αντιδράσει;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *