Site icon Kanalaki News – Νέα και ειδήσεις από το Καναλάκι και την Πάργα

«Γρίφος» η σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσα – Καλαμπάκα

treno

treno

Σε… γρίφο για δυνατούς λύτες έχει μετατραπεί άλλο ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Ήπειρο, αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηγουμενίτσας με την Καλαμπάκα μέσω των Ιωαννίνων.

Από τη μία μεριά, ο Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ απαντά ότι δεν έχει υποβληθεί πρόταση από το υπουργείο Ανάπτυξης για χρηματοδότηση της σχετικής μελέτης από το ΠΔΕ. Από την άλλη, ο Υφυπουργός Υποδομών διαβεβαιώνει τον Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη ότι βλέπει… θετικά το θέμα, όμως το ζητούμενο είναι πως οι ημερομηνίες «τρέχουν» και οι προθεσμίες χάνονται! Εκτός φυσικά κι αν η Κυβέρνηση έχει κάποιον άλλο σχεδιασμό για να προχωρήσει ο σιδηρόδρομος, κάτι όμως που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα.

Παρέμβαση για το θέμα έκανε χθες το «Πράσινο Κίνημα» επισημαίνοντας πως χάνεται για την περιοχή μας το… τρένο της Βιώσιμης Κινητικότητας και μαζί του και εκατομμύρια ευρώ που διαθέτει η Ε.Ε.

Διάψευση προσδοκιών

Όπως τονίζει ο  Γεν. Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δ. Σκάλκος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, η δράση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου εμπίπτει στις αρμοδιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όμως δεν περιλαμβάνεται στην πρόταση που υποβλήθηκε από αυτό για έργα που θα ενταχθούν στο ΠΔΕ 2022.

Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα χάνονται οι προθεσμίες δημοπράτησης των απαραίτητων μελετών, εκτός κι αν το υπουργείο Υποδομών αναλάβει… δράση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Χρειάζεται όμως πολιτική βούληση προκειμένου να μπει σε… ράγες αυτό το τόσο σημαντικό για την περιοχή μας έργο! Προς το παρόν, πάντως, η διάψευση ουσιαστικά των προσδοκιών ότι η Ήπειρος θα αποκτήσει σιδηροδρομική γραμμή προκαλεί αντιδράσεις από διάφορες πλευρές.

Χάνονται εκατομμύρια…

Στο πλαίσιο αυτό, «απαράδεκτη» χαρακτηρίζει το «Πράσινο Κίνημα», την κυβερνητική απόφαση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της μελέτης για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, καθώς, όπως επισημαίνει σε χθεσινή του ανακοίνωση, υπάρχουν Κοινοτικοί πόροι εκατομμυρίων ευρώ για αυτόν το λόγο. «Η κυβέρνηση στερεί τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, χωρίς καμία πειστική δικαιολογία και επιστρέφει τα χρήματα στην Ε.Ε., αποδεικνύοντας την έλλειψη αξιοπιστίας της, καθώς η κοινοτική χρηματοδότηση από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» προγραμματικής περιόδου 2014 – 20 είχε εγκριθεί μετά από αίτημα της ίδιας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, μόλις τον περασμένο Νοέμβριο», τονίζει χαρακτηριστικά το κόμμα.

Σε δήλωσή του ο συμπρόεδρος του «Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης αναφέρει τα εξής: «Χωρίς καμία σοβαρή εξήγηση η κυβέρνηση αποφάσισε να στερήσει από την Ήπειρο τη δυνατότητα της σιδηροδρομικής σύνδεσης και από τη χώρα αρκετά εκατομμύρια ευρώ από Κοινοτικούς πόρους. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο κ. Σκάλκος η Μελέτη δεν περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του αρμόδιου Υπουργείου παρότι είναι εγκεκριμένοι οι κοινοτικοί πόροι και αυτή η παράλογη κυβερνητική επιλογή συνεχίζει να αφήνει την Ήπειρο χωρίς σιδηρόδρομο».

Όπως τονίζει το κόμμα, «ο σιδηρόδρομος είναι το κατ΄ εξοχήν μέσο που εκφράζει τη Βιώσιμη Κινητικότητα τόσο σε επίπεδο μεταφοράς πολιτών αλλά και αγαθών. Η μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών είναι ένα μεγάλο «στοίχημα» που η κυβέρνηση έχει χάσει».

Οι παρεμβάσεις Ζάψα

Στο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου παρενέβη τις προηγούμενες ημέρες και ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, ζητώντας να επαναληφθεί το ψήφισμα υποστήριξης της χρηματοδότησης ωρίμανσης των μελετών του συγκεκριμένου έργου, πρόταση η οποία απορρίφθηκε από την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου. Όπως έγραψε ήδη ο «Π.Λ.». ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης παρέπεμψε σε σχετική επικοινωνία που είχε με τον Υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη, ο οποίος εμφανίζεται θετικός για τη μελέτη.

Σε συνέντευξη τύπου που ακολούθησε ο κ. Ζάψας δήλωσε χαρακτηριστικά πως «η κυβερνητική απάντηση του υφυπ/γου ΥΠΑΝ Ι. Τσακίρη (δια του Γεν. Γραμματέα Δ. Σκάλκου), στην ερώτηση των τεσσάρων Ηπειρωτών βουλευτών-τριών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, απογοητεύει και προσβάλει τους Ηπειρώτες, για τους οποίους το αίτημα και η προοπτική του έργου αποτελούν πρώτη προτεραιότητα». Ο επικεφαλής του «Κοινού των Ηπειρωτών πρόσθεσε τα εξής χαρακτηριστικά: «Επιμένουμε πως τώρα είναι η ώρα! Λείπουν 7,5 εκατομμύρια, από το σύνολο των 15,5 εκατομμυρίων (50% στήριξη της ΕΕ), για τη δημοπράτηση των μελετών. Θα χρειαστεί μια κοινωνική και πολιτική συμφωνία Φορέων/ Επιμελητηρίων και πολιτικών κομμάτων για να τρέξουν οι διαδικασίες, αλλιώς το έργο κινδυνεύει να ματαιωθεί οριστικά».

 

 

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Exit mobile version