Euroferry Olympia: Ώρες αγωνίας για τις οικογένειες των 10 αγνοουμένων – Συνεχίζονται οι έρευνες σε δύσκολες συνθήκες

Μάχη με τον χρόνο δίνουν τα σωστικά συνεργεία στο Euroferry Olympia, αναζητώντας τυχόν επιζώντες, τέσσερα 24ώρα μετά τη φωτιά που ξέσπασε- Αγωνία για τους 10 αγνοούμενους.

Έχουν συμπληρωθεί τέσσερα 24ώρα από την μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στο πλοίο Euroferry Olympia, με τον χρόνο πλέον να μην είναι σύμμαχος των σωστικών συνεργείων που δίνουν πραγματική μάχη, λεπτό προς λεπτό, για τον εντοπισμό των 10 αγνοούμενων.

Οι ελπίδες που «γέννησε» η εύρεση του 21χρονου Λευκορώσου, «πάγωσαν» ώρες αργότερα το μεσημέρι της Κυριακής, καθώς εντοπίστηκε η πρώτη σορός αγνοούμενου. Πλέον οι διασώστες καλούνται να εντοπίσουν 10 ακόμα άτομα, εκ των οποίων οι 2 Έλληνες.

Στην επιχείρηση συμμετέχουν 3 πλωτά, 5 ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και είναι σε ετοιμότητα 1 ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα του λιμενικού, ενώ ακόμη 42 πυροσβέστες θα «ριχτούν» σήμερα στη μάχη της κατάσβεσης.

Να σημειωθεί πως το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας και σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά ενώ οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώθηκαν τις προηγούμενες στην ψύξη των μεταλλικών επιφανειών του πλοίου με ψεκασμό νερού, προκειμένου οι θερμοκρασίες στο Euroferry Olympia, οι οποίες είχαν φτάσει ακόμα και στους 600 βαθμούς Κελσίου, να πέσουν.

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι έρευνες και για το πώς ξεκίνησε η φωτιά στο πλοίο, με τον εκπρόσωπο Τύπου της πλοικτήτριας Grimaldi, Πωλ Κυπριανού, να μιλάει στον ANT1, τονίζοντας πως οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματα τους στο γκαράζ του «Euroferry Olympia» είναι παραβάτες του διεθνούς κανόνα που αναφέρει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν επιβάτες στα γκαράζ των πλοίων στην διάρκεια του ταξιδιού.

«Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, για αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», είπε ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi Group, Πολ Κυπριανού, απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.

Ο κ. Κυπριανού υπεραμύνθηκε της ασφάλειας του πλοίου και της ύπαρξης συστημάτων πυρασφάλειας, σημειώνοντας πως στις 16 Φεβρουαρίου είχε γίνει επιθεώρηση τους από τις ελληνικές Αρχές και είδε δοθεί άδεια για να ταξιδέψει το πλοίο.

Ακόμη, ανέφερε πως δεν μπορεί κάποιος να ξέρει αν υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας, εάν δεν σβηστεί η φωτιά και επιτραπεί η έρευνα στο πλοίο.

Ο εκπρόσωπος της Grimaldi Group απέκρουσε και τις αιτιάσεις για τις συνθήκες στις καμπίνες του πλοίου, καθώς και τις καταγγελίες οδηγών πως είναι γεμάτες ψύλλους και κοριούς, λέγοντας δε πως υπήρχαν διαθέσιμα κρεβάτια για όλους τους οδηγούς στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και ότι γίνονται τακτικά καθαρισμοί και απολυμάνσεις στους χώρους του πλοίου.

Η κατάθεση του Λευκορώσου: Έτσι σώθηκα από τη φωτιά
Κατάθεση στους αξιωματικούς του Λιμεναρχείου Κέρκυρας έδωσε ο 22χρονος Λευκορώσος, Κύριλ Κυριλένκο, ο οποίος κατάφερε να βγει ζωντανός από το φλεγόμενο Euroferry Olympia 53 ώρες μετά την εκδήλωση της φωτιάς.

Πρόκειται για έναν άνθρωπο με τεράστια ψυχραιμία και δύναμη ψυχής. Δεν έχασε το κουράγιο του και περίμενε υπομονετικά, μέχρι να καταφέρει να επικοινωνήσει με τους άντρες της ΕΜΑΚ που έψαχναν για αγνοούμενους.

Ο 22χρονος είναι επαγγελματίας οδηγός φορτηγού, χωρίς μεγάλη εμπειρία, ο οποίος εκτελούσε συχνά το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι. Αρχικά υπήρχε δυσκολία στην επικοινωνία του με τους λιμενικούς, καθώς ο νεαρός οδηγός δεν γνωρίζει αγγλικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είπε στους λιμενικούς ότι προτίμησε να παραμείνει στην καμπίνα του φορτηγού μετά τον απόπλου. Σκόπευε να κοιμηθεί μέχρι να περάσουν οι ώρες για την άφιξη του πλοίου στην Ιταλία. Όταν ξέσπασε η φωτιά στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου, εκείνος βρισκόταν στο γκαράζ που βρίσκεται κάτω από το χώρο όπου ξέσπασε η πυρκαγιά. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκλωβιστεί, καθώς η φωτιά άρχισε να εξαπλώνεται προς τα πάνω. Δεν υπήρχε για εκείνον διέξοδος και έτσι κατάλαβε ότι το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παραμείνει εκεί όπου βρίσκεται και να περιμένει καρτερικά σε σημείο όπου μπορεί να αναπνεύσει.

Όπως είπε στους λιμενικούς, τον περισσότερο χρόνο της παραμονής του στο πλοίο, μετά την εκδήλωση της φωτιάς, τον πέρασε στην καμπίνα του φορτηγού του. Δεν είχε κάτι να φάει, με αποτέλεσμα να νιώθει εξασθενημένος. Είχε, ωστόσο, νερό, το οποίο κάποια στιγμή τελείωσε. Στο χώρο επικρατούσαν υψηλές θερμοκρασίες και γρήγορα έψαξε γύρω για νερό.

Στην ερώτηση εάν είδε κάποιον άνθρωπο κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, φέρεται να απάντησε ότι δεν είδε κανέναν. Ωστόσο, ανέφερε ότι άκουσε φωνές από τουλάχιστον τρεις-τέσσερις διαφορετικούς ανθρώπους. Ο 22χρονος διατήρησε τη ψυχραιμία του και στάθηκε τυχερός, καθώς η φωτιά δεν επεκτάθηκε στο κάτω γκαράζ. Την Κυριακή οι άντρες της ΕΜΑΚ κατάφεραν να πλησιάσουν στο σημείο όπου βρισκόταν ο Λευκορώσος οδηγός και έτσι τον εντόπισαν. Το ερώτημα πλέον είναι εάν οι άνθρωποι τους οποίους άκουσε να φωνάζουν βρίσκονται εν ζωή. Γι’ αυτό οι έρευνες συνεχίζονται με ακόμα πιο εντατικούς ρυθμούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αρέσει σε %d bloggers: