Site icon Kanalaki News – Νέα και ειδήσεις από το Καναλάκι και την Πάργα

Ανείπωτος θρήνος στις Σέρρες για το θάνατο του 11χρονου μαθητή – Πραγματογνώμονες στο σημείο της τραγωδίας

5748608 2 1392x928 1

Απαντήσεις στα ερωτήματα για το τι προκάλεσε την ανείπωτη τραγωδία με τον χαμό του 11χρονου μαθητή του 9ου δημοτικού σχολείου στις Σέρρες αναμένεται να δώσουν οι πραγματογνώμονες της Ελληνικής Αστυνομίας που θα φτάσουν εκεί το πρωί για να διερευνήσουν τα αίτια της φονικής έκρηξης.

Ο μαθητής της ΣΤ’ Δημοτικού έχασε τη ζωή του ακαριαία και άλλα δύο παιδιά, μαθητές της Α’ και Δ’ τραυματίστηκαν, έπειτα από την έκρηξη που σημειώθηκε στο λεβητοστάσιο του σχολείου, την ώρα του διαλείμματος.

Από την έκρηξη, εκσφενδονίστηκαν 35 μέτρα μακρυά κομμάτια τοίχου και μια μεταλλική πόρτα, που έπεσαν πάνω στα παιδιά με αποτέλεσμα την τραγική κατάληξη.

Ο δικηγόρος της οικογένειας του άτυχου μαθητή θα παρακολουθήσει τις έρευνες για το τι έφταιξε. Ερωτηματικά γεννά το γεγονός ότι οι εργασίες συντήρησης και μετατροπής του καυστήρα γινόταν σε ώρες λειτουργίας του σχολείου με τον διευθυντή του σχολικού συγκροτήματος στις Σέρρες και τον δήμαρχο να καταγγέλουν τον εργολάβο του έργου.

Τι έφταιξε – Αναζητούνται τα αίτια της έκρηξης
«Στη σχολική μονάδα πρόσφατα εγκαταστάθηκε, μέσω ΕΣΠΑ, σύστημα γεωθερμίας για τη θέρμανση του κτιρίου, προκειμένου να αντικαταστήσει τον λέβητα πετρελαίου» δήλωσε λίγες ώρες μετά την τραγωδία στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής του σχολείου Νικόλαος Τσιότσιος.

Ο ίδιος όπως σημείωσε διαφωνούσε με το εν λόγω έργο καθώς δεν αποτελούσε πρόταση της σχολικής κοινότητας.

«Ο καυστήρας ήταν μέχρι πρότινος καυστήρας πετρελαίου», ανέφερε ο κύριος Τσιότσιος. «Έγινε ένα έργο στη σχολική μονάδα για το οποίο διαφωνούσα. Διαφώνησα πολλές φορές για το έργο αυτό το οποίο έγινε με ευθύνη του δήμου. Εμάς δεν μας έδωσε κανένας λογαριασμό. Ήταν ένα έργο γεωθερμίας που έγινε μέσω ΕΣΠΑ απ’ ότι γνωρίζω».

Ο διευθυντής του σχολείου υπογραμμίζει ότι απευθύνθηκε πολλές φορές στην αρμόδια υπηρεσία ζητώντας τα έγγραφα για το χρονοδιάγραμμα και την εκτέλεση του χωρίς να υπάρχει καμία ανταπόκριση. Επισημαίνει ακόμα ότι ενώ το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα χρόνο, τελικά, ολοκληρώθηκε σε δυόμιση και ξεκίνησε να λειτουργεί τις δέκα τελευταίες μέρες αλλά όπως λέει «η λέξη λειτουργεί εντός εισαγωγικών γιατί η γεωθερμία δεν είχε τεθεί ακόμα σε λειτουργία».

Ειδικοί σημειώνουν στην ΕΡΤ ότι, λογικά, δεν λειτούργησαν τα ασφαλιστικά συστήματα του καυστήρα έναυση και παύση, σημειώθηκε έκρηξη και αποκολλήθηκε ολόκληρη η μετώπη του λέβητα που παρέσυρε και την μεταλλική πόρτα που χτύπησε το άτυχο παιδί.

Το έργο που είχε ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο, με ευθύνη εργολάβου και επιβλέποντα τον δήμο Σερρών αφορούσε την ενεργειακή αναβάθμιση του σχολείου με τη χρήση γεωθερμίας.

Ο παλιός καυστήρας με το πετρέλαιο ήταν αυτός που εξερράγη, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά από εργασίες για την μετατροπή του συστήματος θέρμανσης σε γεωθερμία.

«Το ίδιο θα γινόταν και στο 12ο δημοτικό σχολείο αλλά δεν προχωράμε μέχρι να δούμε τι έφταιξε θα αναζητηθούν ευθύνες από τις αρχές για το δυστύχημα» σημείωσε ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Σερρών, Γιώργος Νυχτοπάτης.

Σοκ από την απώλεια του μαθητή
«Η τραγική απώλεια του μικρού μαθητή στις Σέρρες μας έχει συγκλονίσει όλους. Η σκέψη μας είναι με τους γονείς και την οικογένεια του παιδιού, με τις οικογένειες των παιδιών που έχουν τραυματιστεί» δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ο Κωνσταντίνος Ιλανίδης, ιδιοκτήτης κυλικείου κοντά στο σχολείο περιέγραψε στην ΕΡΤ τις ώρες αγωνίας όταν γονείς κατεύθαναν στο σχολείο μόλις έγινε γνωστό το τραγικό συμβάν.

Όπως μετέδωσε ο Βασίλης Αναστασιάδης, ανταποκριτής της ΕΡΤ στις Σέρρες, υπήρχε συμφωνία της δημοτικής αρχής με τον εργολάβο να μην πραγματοποιούνται εργασίες την ώρα που λειτουργούσε το σχολείο. Κάτι που δυστυχώς δεν έγινε με την άσχημη αυτη κατάληξη.

«Ο εργολάβος έστειλε κάποιον μηχανικό να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις έτσι ώστε να λειτουργήσει η γεωθερμία και να κλείσει τον λέβητα του πετρελαίου. Κάποιο τεχνικό λάθος έγινε και συνέβη η πολύ δυνατή έκρηξη που έκανε την μεταλλική πόρτα να αποκολληθεί και να εκτοξευθεί σε απόσταση 35 μ.» ανέφερε ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ.

Τι είπε ο 10χρονος που πήρε εξιτήριο
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι ο 10χρονος μαθητής που τραυματίστηκε χθες πήρε το απόγευμα της Δευτέρας εξιτήριο τους είπε ότι το συμβάν έγινε στο διάλειμμα του ολοήμερου σχολείου, όταν τα παιδιά πήγαν να παίξουν μπάλα στην πίσω αυλή του σχολείου, κοντά στο λεβητοστάσιο.

«Ακούσαμε ένα τρομακτικό θόρυβο και πέσαμε κάτω. Άρχισαν να πέφτουν πάνω μας σοβάδες και χώματα» δήλωσε ο τραυματισμένος μαθητής, ο οποίος δεν ήξερε την απώλεια του συμμαθητή του.

«Συχνά τεχνικοί εκτελούν εργασίες την ώρα που λειτουργεί το σχολείο»
Στις «Συνδέσεις» μίλησε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Κ. Μακεδονίας, Θανάσης Κοκόνας, ο οποίος δήλωσε ότι όσοι έχουν μια εικόνα από τα σχολεία ξέρουν ότι τέτοιες επικίνδυνες περιπτώσεις συμβαίνουν συχνά.

«Τεχνικοί κατά τη διάρκεια του σχολείου κάνουν εργασίες» είπε ο κ. Κοκόνας ο οποίος επέκρινε την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία μετά που πέρασαν στην ευθύνη των δήμων. «Έχουμε λεβητοστάσια δίπλα σε αίθουσες που φιλοξενούν μαθητές σε πολλά σχολεία. Μας εξοργίζει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας που λέει ότι θα αναζητηθούν ευθύνες. Τελικά, ποιος έχει την ευθύνη που στέλνουμε τα παιδιά μας στα σχολεία και γυρνάνε νεκρά; Ποιος έχει την ευθύνη;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Κ. Μακεδονίας αναφερόμενος στη συντήρηση των σχολείων που έχει περάσει στην ευθύνη των δήμων.

«Δεν είναι δυνατόν να στέλνει ο γονιός του το παιδί του στο σχολείο, αυτό το υποτίθεται ασφαλές μέρος, και να το παίρνει τραυματισμένο ή νεκρό. Είναι αδιανότητο», τόνισε προσθέτοντας ότι «από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει και άλλα θύματα σε σχολεία».

Και όπως είπε «θα πρέπει να φτιαχτούν νέα σχολεία αναφέροντας ότι στα περισσότερα σχολεία δεν γνωρίζουμε που βρίσκονται τα λεβητοστάσια».

Ο Ευάγγελος Πάνος, ενεργειακός επιθεωρητής, επιχειρώντας να εξηγήσει τι συνέβη εξέφρασε την άποψη ότι στον ίδιο χώρο υπήρχαν και τα δύο συστήματα αν και δεν έπρεπε. «Προφανώς δεν έγινε σωστή απομόνωση του καυστήρα και του λέβητα με αποτέλεσμα να μπουν ταυτόχρονα σε λειτουργια τα δύο συστήματα, το ζεστό νερό εγκλωβίστηκε με αποτέλεσμα να ανέβει η πίεση και να συμβεί η έκρηξη».

ακτικό θόρυβο και πέσαμε κάτω. Άρχισαν να πέφτουν πάνω μας σοβάδες και χώματα» δήλωσε ο τραυματισμένος μαθητής, ο οποίος δεν ήξερε την απώλεια του συμμαθητή του.

 

Exit mobile version