Site icon Kanalaki News – Νέα και ειδήσεις από το Καναλάκι και την Πάργα

Ακατάλληλες για ΑμΕΑ και ηλικιωμένους οι νέες στάσεις αστικής συγκοινωνίας του Δήμου Πρέβεζας.

eik1

Η λειτουργία μιας πόλης από την οπτική γωνία της αναπηρίας είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη δημιουργία ραμπών στα πεζοδρόμια και πόσο μάλλον θέσεων στάθμευσης για ΑμΕΑ. Όσον αφορά τα άτομα με κινητικά προβλήματα υπάρχει μία συνεχής μάχη με την καθημερινότητα σχετικά με τη προσβασιμότητα και την κινητικότητα στον αστικό ιστό του Δήμου Πρέβεζας. Αφιλόξενες προσβάσεις, κατειλημμένοι δημόσιοι χώροι, μη επαρκή πεζοδρόμια, προβληματική πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, σχολικές μονάδες, πολιτιστικές δομές κ.α.

Πρόσφατα, στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Προμήθεια εξοπλισμού, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων, για την δημιουργία και αναβάθμιση των στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Δήμου Πρέβεζας» ενταγμένο στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ με σύμβαση 48.037,60€ (με ΦΠΑ) δημιουργήθηκαν στάσεις εξυπηρέτησης αστικής συγκοινωνίας οι οποίες δε φέρουν τις κατάλληλες προδιαγραφές για άτομα ΑμΕΑ, για όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα ή χρησιμοποιούν αμαξίδια, για ηλικιωμένους ή γονείς με μωρό (όπου είναι απαραίτητη η χρήση του βρεφικού καροτσιού).

Οι στάσεις αυτές είναι τοποθετημένες σε υπερυψωμένη βάση σκυροδέματος, σε υψηλότερη στάθμη σε σχέση με το έδαφος δημιουργώντας εμπόδιο για όσους μετακινούνται με χρήση αμαξιδίου. Παρατηρούμε επίσης, ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι οδηγίες σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους» του Γραφείου Μελετών ΑμΕΑ του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως θεσμοθετήθηκαν με το άρθρο 27 του ν. 4067/2012.

Σε κάποιες ακόμα πιο κραυγαλέες περιπτώσεις, οι στάσεις τοποθετήθηκαν με τρόπο που να καταλαμβάνουν τη ράμπα πεζοδρομίου αποκλείοντας παντελώς την πρόσβαση στο πεζοδρόμιο στους συμπολίτες μας που μετακινούνται με τη χρήση αμαξιδίου (περιοχή ΟΤΕ)! Η παραπάνω ομάδα συμπολιτών μας είναι αναγκασμένοι λοιπόν να περιμένουν το αστικό λεωφορείο στο δρόμο (εκτός της πλατφόρμας) κινδυνεύοντας ανά πάσα στιγμή να παρασυρθούν από κάποιο διερχόμενο όχημα, μη προστατευόμενοι από καιρικά φαινόμενα.

Εύλογα προκύπτει το ερώτημα: Ποιες ήταν οι προδιαγραφές στις οποίες βασίστηκε η μελέτη για την τοποθέτηση αυτών των στεγάστρων; Γιατί αγνοήθηκαν οι κανόνες σχεδιασμού φιλικών για ΑμΕΑ στάσεων;

 Ως Λαϊκή Συσπείρωση Πρέβεζας καλούμε τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα να μη συμβιβαστούν με ψίχουλα, όπως είναι ο χρωματισμός κάποιων θέσεων στάθμευσης, να απορρίψουν την αντίληψη που τους αντιμετωπίζει ως «πελάτες». Στη σημερινή εποχή τα επιτεύγματα της τεχνικής επιτρέπουν σε μεγαλύτερο βαθμό την υπέρβαση των εμποδίων και των αποκλεισμών σε βάρος των ατόμων με αναπηρία στην εργασία, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, σε όλους γενικά τους τομείς της κοινωνικής ζωής. Είναι η αντίληψη «κόστους-οφέλους» που εμποδίζει την ικανοποίηση των αναγκών αυτών. Αυτή η αντίληψη γεννά τη λογική της αδιαφορίας για τις ανάγκες των ΑμΕΑ συμπολιτών μας, ακόμα και στα πλέον απλά ζητήματα όπως είναι η δυνατότητά τους να κινούνται μέσα στην πόλη τους και αναπαράγεται σε όλη την κλίμακα από την κυβέρνηση μέχρι τα στηρίγματά της στην τοπική διοίκηση, τις Περιφέρειες και τους Δήμους.

Από την πλευρά της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι δεδομένη η στήριξη μας και ο κοινός αγώνας, γιατί δεν είναι θέμα φιλανθρωπίας, είναι θέμα αντίληψης για το πώς πρέπει να λειτουργεί μία κοινωνία που αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τα προβλήματα μπορεί να έχει ο καθένας. Η Δημοτική Αρχή του κ. Γεωργάκου οφείλει να πάρει θέση σχετικά με την κατασκευή και τοποθέτηση των νέων στάσεων αστικών λεωφορείων. Τα σοβαρά πρακτικά προβλήματα τα οποία δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Ζητάμε:

Exit mobile version